Selepas Lap0ran Polis Dibuat, Ini Reaksi Ketua Polis Daerah Buat Kak long Sedikit Lega

Seorang jurutera mekanikal membuat laporan polis berhubung t.indakan seorang wanita merakam video membuat mimik muka seolah-olah memperl.ekehkan orang kurang upaya OKU.

Pengadu, Khairull Hafiz Ismail, 42, berkata, dia melihat video itu ketika berada di rumahnya di Taman Puchong Utama, Puchong, di sini, pada 11.30 malam tadi.

“Beberapa bulan lalu, Senator Ras Adiba Radzi ada membuat laporan polis terhadap dua individu yang mengh.ina OKU, namun masih ada segelintir individu tidak mengendahkan perkara ini.

“Sebagai individu tergolong dalam kumpulan OKU, saya merasa tidak puas hati dengan ti.ndakan wanita itu kerana ia adalah satu penghi.naan kepada OKU.

“Disebabkan itu, saya membuat laporan polis sebagai satu peringatan kepada kita semua supaya saling menghormati dan tidak mengh.ina bukan sahaja terhadap golongan OKU, tetapi antara satu sama lain,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Abd Khalid Othman ketika dihubungi mengesahkan pihaknya menerima laporan berhubung perkara itu.

“Kami menerima laporan daripada pengadu yang terkesan dengan satu hantaran video dimuat naik pemilik akaun Facebook bernama Hafiz Shukri berkaitan seorang wanita, Wan Noor Baizura atau dikenali sebagai Kak Long Dungun.

“Dalam video itu, wanita terbabit membuat mimik muka serta berperwatakan seperti OKU seolah-olah memperl.ekehkan golongan berkenaan.

“Menurut pengadu yang juga OKU fi.zikal, dia tidak berpuas hati dengan hantaran berkenaan dan membuat laporan polis untuk rujukan pihak berkaitan,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Tiada Ucapan Menghin4

Abd Khalid berkata, pihaknya sedang menjalankan s.iasatan berhubung perkara itu untuk meneliti dengan lebih terperinci.

Beliau berkata, setakat ini, tiada ucapan menghi.na dibuat wanita terbabit, cuma mimik muka sahaja dan semakan akan dilakukan di semua daerah sekiranya terdapat laporan sama diterima.

KAKLONG AKAN BERHENTI DARI MEDIA SOSIAL

Saya Akan Ambil Tindakan Undang2 Kepada Siapa Seb4r Video ‘Live’ Saya Di 7-Eleven..”- Kak Long – Online Diari Viral

Menerusi hantaran terkini Kaklong di Facebook. Dia telah membuat kenyataan bahawa dia akan berhenti aktif dia media sosial.

Apa yang terjadi sehingga melibatkan pihak polis dan OKU yang dia tiada niat untuk menghina munkin telah buat beliau sedar bahawa ramai yg ingin mencari salah beliau.

Kaklong tau satu Malaysia benci Kaklong. Jadi setiap apa yang Kaklong buat, semuanya nampak salah. Kaklong faham, setiap apa yang Kaklong tulis, akan menjadi perhatian orang.

Live Kaklong orang masuk, orang kecam, orang tunggu kita silap kat mana, orang akan kecam. Orang akan manipulasi supaya Kaklong nampak salah selamanya.

Kaklong tiada niat lukakan hati OKU. Kaklong faham kesusahan hidup sebagai OKU, yang banyak bersabar, dalam meniti usia. Ujian orang OKU pada diri mereka dan famili mereka cukup besar. Kaklong doakan semoga hidup mereka dipermudahkan.

Kaklong plan untuk kurangkan aktiviti di Media Sosial ni. Terlalu ramai orang negative. Terlalu ramai tunggu masa nak hentam kaklong.

Kaklong nak berehat seketika. Korang, Kaklong doakan semoga sihat- sihat selalu.

Lupakanlah Kaklong. Kita bukan siapa- siapa. Salam Sayang. Kaklong.

Pada Isnin pula, wanita berusia 34 tahun itu teruk dikecam selepas dijemput menghadiri rakaman sebuah program di stesen TV Al Hijrah.

Belum reda isu itu, tular pula rakaman video yang memaparkan Kak Long sedang melakonkan gaya tempang dan herot, persis Orang Kelainan Upaya (OKU).

Tindakan itu ternyata tidak disenangi netizen yang mana Kak Long dianggap menghina golongan cacat, malah dia didesak agar melakukan permohonan maaf segera.

Dalam kenyataan ringkas di Facebook, Kak Long menafikan dakwaan itu dan memohon maaf jika ada pihak yang terasa dengan gurauannya.

“Demi Allah saya tidak persendakan OKU. Saya gurau masa tu dalam live. Serba benda nak rakam. Kenapa bagi saya tekanan yang sangat kuat? Saya tak hina OKU, saya tak sebut nama siapa-siapa. Kenapa selalu cari silap saya?

TV Al Hijrah tangguh siarah program yang menampilkan Kak Long sebagai tetamu jemputan.

“Demi Allah saya tak ada niat nak hina OKU. Saya akui saya buat live gurau-gurau saja. Tapi benda tu buat ramai terasa.

Saya minta maaf lagi sekali. Demi Allah saya tiada niat nak hina OKU,” tulisnya.

Ketika dihubungi mStar pada Rabu pagi, ibu kepada dua cahaya mata itu sekali lagi menafikan dakwaan tersebut dan menganggap ia sebagai cubaan untuk memburukkan namanya.

“Video terbaharu saya viral, orang kata saya hina OKU. Dalam video itu saya tak sebut atau kata sesiapa pun OKU. Saya tak hina, saya cuma berjalan macam tu dalam video live.

“Bila orang tak suka saya, segala benda mereka akan cari salah. Saya buat siaran live FB itu ketika pulang rakaman di TV Al Hijrah. Pada waktu itu, ada orang komen, kata saya ni ‘lapar’ famous.

“Jadi saya buat gaya berjalan macam tu. Saya tak sebut OKU sekian-sekian. Saya tak buat untuk OKU. Tapi orang salah faham. Kenapa nak ambil tindakan? Sedangkan saya tak hina OKU. Saya tak sebut nama OKU,” ujarnya.

Menurut Kak Long, dia penat berdepan isu demi isu, malah setiap tindak-tanduknya di media sosial menjadi perhatian netizen yang mahu mencari kesalahan dan menjatuhkannya.

Sumber : MSTAR ONLINE / FB Wan Nor Baizura

Kredit : Mstar/HM

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : http://trendingsangat.pw/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Selepas Lap0ran Polis Dibuat, Ini Reaksi Ketua Polis Daerah Buat Kak long Sedikit Lega"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*