“Semangat dia kuat..” -Bekas Isteri Arw4h Amran Tompel Ded4h Permintaan Terakhir Arwah Buat Ramai Seb4k

Kuala Lumpur: “Sepanjang abang (Allahyarham Amran Aman Ramli) sak1t dia tak pernah cakap mengenai kem4tian.

“Dia selalu cakap keinginan nak ke Kuala Lumpur jumpa adik beradik, pergi makan dengan anak-anak dan balik jumpa mak saya. Semangat dia kuat.”

Demikian kata bekas isteri pelakon dan pelawak, Allahyarham Amran Aman Ramli atau Amran Tompel iaitu Anas Salmee Syed Mohammad, 54, mengenai arwah sebelum disahkan meningg4l dunia, semalam.

Anas Salmee berkata, dia mengurus dan menjaga arwah sejak terlantar akibat str0k bermula Mac 2020 sehingga menghembuskan nafas terakhir.

Malah, menurut Anas Salmee hubungannya dengan bekas suami juga masih baik biarpun selepas bercer4i pada Mei 2015.

“Saya menjaga dia dari Mac 2020 iaitu ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 1.0 hingga dia meningg4l. Semalam, saya di rumah dan tengah masak. Selepas saya bersihkan, tukar lampin pakai buang, alas, selimut dan beri dia minum pada jam 2.36 petang, saya masak.

“Kemudian, saya nak makan dengan anak. Sebelum itu, nak tengok dia dulu yang berada di ruang tamu. Ketika itu dia sudah tak bergerak. Saya panggil anak suruh tengokkan dan cakap ayah sudah tiada. Masa tu jam 4.40 petang,” katanya kepada Harian Metro.

Anas Salmee menjelaskan, kem4tian bekas suaminya disebabkan s4kit tua dan bukan akibat k4nser usus atau Covld-19.

“Dia meningg4l dunia sama sekali tiada Covld-19 dan bukan dalam kuarantin. Dia negatif dan tidak ada ses4k nafas pun. Saya yang jaga dia 24 jam.

“Cuma seminggu lebih sebelum meningg4l , dia tiada selera makan, tak respons cakap orang dan sentuh badan pun dia rasa s4kit. Malah, sebelum itu juga dia ada cakap nak pergi cari makan yang sedap-sedap. Tapi, saya cakap tak boleh sebab kes Covld-19 tinggi dan boleh beli serta bawa balik rumah.

“Sepanjang dia s4kit, kaki bengk0k sebab angin ahm4r. Tapi apabila meningg4l kaki lurus dan pengurusan jen4zah pun senang,” katanya.

Anas Salmee berkata, arwah mula diser4ng angin ahmar kali pertama pada Mei 2015, kedua pada 2016 dan ketiga pada Mac 2020 hingga terlantar.

Terdahulu, Amran Tompel disahkan meningg4l dunia di rumahnya di Taman Matahari Height, Senawang, Negeri Sembilan, pada petang semalam.

Jen4zah selamat dikebumikan pada jam 9.20 malam di Tanah Perkuburan Islam Forest Height, Senawang, Negeri Sembilan.

Hasil perkahwinan bersama, mereka dikurniakan empat cahaya mata Suhaila Amran, 29, Shafiq Amran, 28, Suhairie Amran, 24, dan Suhaili Amran, 22.

Sebelumnya, Amran Tompel pernah berkahwin dua kali namun tidak dikurniakan anak.

Arwah adalah anak kepada pelakon, pelawak serta pengarah, Allahyarham AR Tompel, dan aktif dalam industri hiburan tanah air sekitar 1990-an.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : hmetro

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Semangat dia kuat..” -Bekas Isteri Arw4h Amran Tompel Ded4h Permintaan Terakhir Arwah Buat Ramai Seb4k"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*