Selepas 30Tahun Menang 1Juta Dalam More Jutaria, Lelaki Ini Akhirnya Kongsi Keadaan Dirinya!

Bagi sesiapa yang membesar lewat 90-an , Jutaria adalah permainan yang sering dimainkan untuk menghabiskan masa lapang terutama di waktu itu ketika tiada aplikasi Facebook, Twitter dan Youtube. 

Dinamakan sebagai More Jutaria ia adalah rancangan televisyen keluaran RTM1 yang diterbitkan pada tahun 1991. Ia juga merupakan rancangan kuiz yang menawarkan hadiah paling lumayan iaitu sebuah kereta mewah Lamborghini yang bernilai RM1 juta.

Pada 9 September 1991, seorang pemilik kedai basikal di pusat bandar Jengka, Ahmad Samerin Dzulkifli yang ketika itu berusia 23 tahun telah mencatat sejarah sebagai satu-satunya pemenang More Jutaria.

Walaubagaimanapun, itu cerita lebih 30 tahun yang lalu. Ahmed Samerin kini dilap0rkan lebih selesa tenggelam daripada tumpuan masyarakat. Dia bukan mahu menyembunyikan diri, tetapi lebih memikirkan soal keselamatan diri dan keluarga.

“Dia telah di4ncam, dit1pu dan diper4s oleh sesetengah orang. Dia hidup dalam ketakutan terus dit1pu. Harap faham mengapa dia tidak mahu bercakap dengan akhbar”, katanya.

Dalam satu wawancara Harian Metro pada 22 November 2016, dia berkata bahawa sejak memenangi wang kemenangan tersebut, ramai yang hendak mengetahui kisahnya. Tetapi dia memilih untuk berdiam diri atas pelbagai sebab.

Baginya, dia merasa bebas apabila semua orang sudah tidak mengenali siapa Ahmad Samerin, individu yang pernah menggemparkan Malaysia apabila bergelar jutawan dalam sekelip mata.

Dilap0rkan bahawa lebihan wang yang dimenangi Ahmad Samerin telah dilaburkan dalam perniagaan. Namun, Harian Metro tidak menyebut jenis pelaburan yang dilakukan olehnya.

Orang sentiasa tanya tentang wangnya..

Satu-satunya perkara yang dia katakan dia mahu lakukan adalah untuk membantu bapanya dengan melabur beberapa wang dalam perniagaan kontrak kecilnya.

Jiran-jiran dan ahli keluarga menyifatkannya sebagai pekerja keras, baik hati dan tenang.

” Dia hanya mahu hidup normal, tetapi hampir mustahil. Orang masih fikir dia adalah jutawan selepas semua tahun ini,” kata saudaranya.

” Kebanyakan orang di bandar ini tahu siapa dia, dan sesiapa yang berhenti bercakap dengannya, mereka tidak dapat mengelak dari bertanya tentang wangnya.”

Apa yang berlaku kepada wang itu?

” Digunakan sebaiknya untuk perniagaan,” jawabnya.

Apapun, semoga Ahmad Samerin terus bahagia di samping keluarga tersayang. 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : Harian Metro

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Selepas 30Tahun Menang 1Juta Dalam More Jutaria, Lelaki Ini Akhirnya Kongsi Keadaan Dirinya!"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*