“Hati Saya Hancur” Ini kata-kata Wardina selepas penangkapan Yasin Sulaiman .

Terdahulu, penyanyi dan komposer, Yasin Sulaiman telah di tahan akibat didapati positif THC dan mempunyai sejarah penglibatan dalam aktiviti da.dah sejak 10 tahun yang lalu.

Penyanyi lagu mimpi laila itu juga jika disabit kesalahan boleh dihukvm g4ntung sampai ma.ti mandatori atau pen.jara seumur hidup dan tidak kurang dari 15 seb4tan.

Sementera itu, peguamnya, Yusmadi Yusoff memaklumkan bahawa penyanyi itu menghidap peny4kit ‘bip0lar disorder’ tahap kr0nik sehingga boleh menjejaskan kesihatan dirinya.

Susulan itu, pelakon Wardina Safiyyah tampil meluahkan kekec3waan atas pena.hanan Yasin di laman Instagram miliknya.

Pero.gol dan pemb.unuh pun tak dikenakan huk.uman g4ntung sampai ma.ti. Yasin tidak layak dipe.njara seumur hidup mahupun huk.uman gantung sampai ma.ti.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Wardina Safiyyah Official (@wardinasafiyyahofficial)

Menurut Wardina, Yasin sepatutnya lebih layak untuk dirawat kerana penyakit kesihatan mentalnya kerana dia memerlukan sokongan dan mungkin pemulihan dan bukannya hukvman.

Dalam pada itu, Wardina turut memaklumkan bahawa Yasin merupakan seorang rakan artis yang sangat berbakat, bijak, berani dan baik walaupun terdapat kekurangan.

Hati saya hancur kerana mereka yang tahu, dia tidak layak diperlakukan begini. Keluarkan dia dari pen.jara dan tolong rawat atau bantu dia.

Malah, pelakon itu turut mendoakan Yasin supaya menjadi lebih kuat, lebih baik, dan mampu mengharungi dugaan ini.

(VIDEO) Hidap ‘Bipolar Disoder’, Yasin Sulaiman Risau Jadi ‘Crack’ Dan Gila Ketika Di Kandang OKT

Gara-gara bimbang permohonan ikat jamin ditolak, penyanyi dan juga komposer Yasin Sulaiman yang ditahan sebelum ini atas tudvhan memiliki da.dah dilaporkan telah cuba untuk mengemukakan rayuan secara peribadi.

Dia yang dihadapkan ke Mahkamah Majistret Petaling Jaya semalam turut menyatakan kebimbangannya tentang masalah kesihatan yang dialaminya kepada Majistret Zhafran Rahim Hamzah.

Yasin sambil memegang kertas putih memaklumkan bahawa dia mempunyai ubat untuk masalah kesihatannya dan risau perkara yang tidak diingini berlaku sekali lagi.

Saya ada ubat yang diberikan, tapi khuatir bila-bila masa kesihatan terjejas. Saya risau ‘crack’ dan gila seperti berlaku tiga kali sebelum ini.

Kanabis Yasin

Sementera itu, peguam yang mewakili Yasin, Yusmadi Yusoff memaklumkan bahawa penyanyi itu menghidap peny4kit ‘bipolar disorder’ tahap kr0nik sehingga boleh menjejaskan kesihatan dirinya.

Dia melalui proses perubatan sejak tahun 2009 termasuk pernah dimasukkan ke HUKM. Namun dia tak pernah bercerita dekat orang fasal tahap kesihatannya.

Kata Yusmadi lagi, sejak Yasin ditahan reman dia tidak mendapat sebarang rawatan perubatan berhubung peny4kit yang dihidapinya itu.

Terdahulu, Yasin mengaku tidak bersalah di atas pertudvhan menanam 17 pokok ga.nja di kediamannya di Kota Damansara pada 24 Mac lalu.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : mStar Online, beautifulnara

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Hati Saya Hancur” Ini kata-kata Wardina selepas penangkapan Yasin Sulaiman ."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*