Akhlrnya Syura Buat Penjelasan Tuntvtan Sebenar Siti Nordiana

Susulan dkwaan memfltnah, isv yang dikaitkan dengan penyanyi dan pelakon Siti Nordiana dan Lan Solo sebelum ini masih belum diselesaikan secara baik.

Oleh itu, penyanyi Syura Badron tampil membuat penjelasan tentang kekeliruan orang ramai terhadap pembayaran Rm200,000 yang telah dituntut oleh Siti Nordiana bagi susulan didkwa mengeluarkan kenyataan berunsur fltnah.

Syura berkata, wang tunai RM200,000 yang diminta Siti Nordiana atau mesra disapa Nana itu, bukan bayaran s4man yang perlu dilunaskannya.

“Nampaknya masih ramai yang tak faham. Pembayaran RM200,000 setiap seorang itu bukan s4man sebab kami tak mohon maaf.

“Selain dari minta maaf, pembayaran RM200,000 itu salah satu tuntutan yang perlu dibuat dalam tempoh 24 jam.

“Sekiranya kami tidak membuat permohonan maaf berserta bayaran RM200,000 barulah tindakan saman akan diteruskan. Harap faham ye semua,” katanya lagi.

Syura telah menjelaskan kenyataannya itu di story instagram miliknya.

Terdahulu, Siti Nordiana telah meminta lima individu termasuk penyanyi Lan Solo, Syura, isteri kepada Lan iaitu Sheila Hassim, Pegawai Perhubungan Awam, Sam Samin serta jurusolek Aida G untuk membuat permohonan maaf secara terbuka dengan membayar RM200,000 setiap seorang dalam tempoh 24 jam.

Notis tuntutan yang bertarikh 26 Julai itu antara lain menyatakan rasa terkejvt dan dukacita Nana terhadap kelima-lima mereka kerana mengeluarkan kenyataan berunsur fltnah terhadapnya.

Kenyataan yang dilemp4rkan itu juga dikatakan memberi kesan neg4tif kepada orang ramai dan penaja produk Nana hingga menjejaskan reputasinya.

Mereka didkwa menyiar, mengeluar dan menerbitkan kenyataan-kenyataan secara umum yang berunsur fltnah dan tidak benar terhadap Siti Nordiana.

Dalam pada itu, Nana dalam satu kenyataan memaklumkan dia terpksa meneruskan tindakan s4man terhadap kelima-lima individu itu selepas tiada permohonan maaf secara terbuka seperti yang dituntut olehnya.

Nana berkata, pihaknya akan segera memf4ilkan tuntutan s4man kepada kelima- lima individu tersebut selewat-lewatnya 2 Ogos ini.

Bagi menjalankan tindakan undang-undang diambilnya, Siti Nordiana melantik firma guaman dari Tetuan Abang Azlan & Associates yang diwakili peguamnya, Abang Azlan Abang Ariffin.

Tidak Menerima Sebarang Permohonan Maaf, Siti Nordiana Teruskan Tindakan S4man

Penyanyi Siti Nordiana, 36, memaklumkan akan meneruskan tindakan s4man terhadap lima individu yang didkwa memfltnah dirinya selepas mereka gagal membuat permohonan maaf secara terbuka seperti dituntut sehingga jam 5.30 petang, semalam.

Siti Nordiana atau lebih mesra dengan panggilan Nana berkata tindakan undang-undang itu diambil bertujuan untuk membersihkan nama dan imejnya yang sudah terc4lar.

“Memandangkan tiada permohonan maaf setelah tamatnya tempoh 24 jam tersebut, saya telah mengarahkan peguam untuk meneruskan dengan tindakan s4man terhadap kelima-lima individu tersebut yang akan dif4ilkan.

“Saya terpksa mengambil tindakan undang-undang bagi membersihkan nama dan imej saya yang telah dical4rkan oleh kenyataan-kenyatan sedemikian sama ada secara langsung atau tidak langsung aklbat daripada siaran Instagram Live tersebut,” jelasnya dalam satu kenyataan.

Sementara itu peguam dilantik Siti Nordiana, Abang Azlan Abang Ariffin menyifatkan tindakan s4man oleh anak guamnya undang-undang ke atas lima individu terbabit pada sesi siaran langsung di Instagram, baru-baru ini adalah wajar.

Katanya, tindakan tersebut adalah untuk membersihkan nama Siti Nordiana daripada dakwaan berunsur fltnah yang jelas boleh menjejaskan marvah dan reputasi kerjaya seninya.

“Selepas tempoh 24 jam tiada permohonan maaf dibuat. Bagi saya memang wajar untuk k3s dibawa ke mhkmah,” ujarnya.

Sumber:newstoday77

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : dnq.pw

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Akhlrnya Syura Buat Penjelasan Tuntvtan Sebenar Siti Nordiana"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*