[VIDEO] Hanya Lakonan Semata, PA Dato Seri Vida D4kwa Tak Ada Terima ‘Offer Letter’

Pembantu peribadi kepada usahawan kosmetik Dato Seri Vida seringkali terpalit dengan kontrov3rsi yang menjadi bualan ramai. Baru-baru ini pula, pembantu peribadi terbarunya iaitu Abang Qu pula membuat pengakuan mengejutkan tentang usahawan sensasi itu.

Lelaki itu mendakwa dia tidak lagi berkolaborasi bersama Dato Seri Vida dan kini sudah jarang kelihatan bersama usahawan itu. Malah rata-rata netizen turut tertanya-tanya tentang keberadaan lelaki yang gempar dibayar RM10K sebelum ini.

@fanss.iqbaldsv PART1⃣ dengar smp habisss❗❗❗❗kes ni mcm iqbal dulu je #fypシ #fyppp #virallll #tiktokvirall #dsv #abgqu ♬ 原声 – sak1t💔

Di dalam video yang dikongsikan ini, Abang Qu memberitahu sehingga ke hari ini dia langsung tidak pernah menerima sebarang offer letter atau surat tawaran bekerja bersama Dato Seri Vida. Walaupun sebenarnya sudah lama dia diperkenalkan sebagai pembantu peribadi wanita itu.

Bukan itu sahaja, lelaki itu turut memberitahu dia ditawarkan menjadi pembantu peribadi hanya sebagai satu lakonan semata-mata di khalayak ramai. Situasi ini menjadi lebih serabut apabila dia terpaksa melakukan tugas sebenar sebagai seorang pembantu peribadinya pula.

@fanss.iqbaldsv PART ✌ selama ni pa acting je ?#abgqu #dsv #tiktokvirall #virallll #fyppp #fypシ ♬ 原声 – sak1t💔

Menerusi sesi live itu juga, Abang Qu turut memberikan nasihat kepada orang ramai yang baru bekerja untuk mendapatkan surat rasmi dari majikan terlebih dahulu. Perjanjian rasmi juga penting untuk mengelakkan diri menjadi m4ngsa dalam situasi seperti ini.

Di ruangan komen, netizen turut sama berkongsikan reaksi mereka melihat pengakuan tersebut. Malah ada yang turut bersimpati melihat nasib lelaki itu yang kononnya ditawarkan gaji RM10K sebelum ini.

“Betul Iqbal kabo gaji takde RM10K tu.”

dato seri vida

“Bagus mamat ni takde drama sangat.”

pembantu peribadi

“Setuju sangat. Saya pun pernah kena dengan geng-geng founder jugak. Cakap nak bagi offer letter sampai kesudah tak dapat-dapat.”

komen

“Mujur Qush bijak sikit pasal hak-hak dia. Offer letter adalah basic thing dalam pekerjaan.”

tik tok

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : HCL

Apa komen anda?

Be the first to comment on "[VIDEO] Hanya Lakonan Semata, PA Dato Seri Vida D4kwa Tak Ada Terima ‘Offer Letter’"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*