Jodoh Tak Panjang! Akhirnya Aishah Azman Ded4h Yang Terj4di Lepas Pvtus Tunang

Nor Aishah Afika Azman Shah merupakan seorang pelakon dan model wanita Malaysia dan adik kepada pelakon Afiq Muiz. Tanpa menumpang populariti abangnya, Afiq Muiz yang terlebih dahulu berlakon, Aishah mahu berdiri atas bakat sendiri.

Tiga tahun lalu, nama Aishah Azman pernah menggemparkan dunia hiburan tanah air apabila membuat pendedhan tentang kisah ptus tunang dengan jejaka yang juga pelakon berkaliber, Syafie Naswip.

Impiannya untuk mendirikan rumah tangga pada penghujung tahun 2019 juga musn4h, kononnya disebabkan 0nar orang ‘ketiga’ dalam perhubvngan mereka.

Selepas beberapa bulan selepas hubvngan mereka ptus, Mohamad Syafie Naswip akui sudah bertegur sapa dengan bek4s tunangnya apabila bertemu dimana-mana acara hiburan.

“Mungkin masing-masing dah memaafkan. Kalau jumpa depan-depan, saya tak ada mas4lah untuk bertegur-sapa dengan dia sebab benda pun dah berlalu.” kata Syafie.

Enggan lagi diungkit kisah lama, pelakon Aishah Azman yang kini berusia 26 tahun menganggap perkara itu hanya gunting dalam lipatan sejarahnya. Baginya, apa yang sudah berlaku biarlah berlalu dan fokusnya diberikan sepenuhnya kepada kerjaya seni dan juga perniagaan yang diusahakannya kini.

Pemilik nama sebenar Nor Aishah Afika Azman mula mengorak langkah untuk terus pandang kehadapan tanpa menoleh kebelakang lagi.

Perkongsian foto pelakon ini yang memakai hijab dengan kapsyen meluahkan rasa syukur atas penghijrahan itu telah menerima pujian orang ramai.

Paling mengejvtkan, Aishah turut bertindk memadam semua foto seks1 miliknya dalam Instagram dan media sosialnya.

“Alhamdulilllah… ya betul sekarang saya sudah berhijab. Niat nak bertudung ni sebenarnya dah terdetik lama dan setiap kali atas sejadah, mesti rasa macam sesuatu yang tak lengkap dalam hidup saya.

“Rasa seperti satu perasaan sia-sia saja solat lima waktu tapi tak tutup aur4t. Dan saya pegang dengan kata-kata ini, kalau kita nak dekat dengan Allah, kita perlu korbankan banyak benda.

“Sehinggalah suatu hari, saya rasa teramat m4lu dengan diri sendiri dan tak selesa apabila sedang mengenakan mini skirt. Sejak itu, hari-hari saya berdoa agar Allah jent1k dan buka pintu hati untuk berubah ke arah kebaikan,” ungkapnya membuka aksara kata kepada HibGlam.

Akui Aishah, Allah mula detikkan rasa takvt kepadanya apabila dia menonton video-vide0 yang bercerita tentang s3ksa dalam kvbur dan Padang Mahsyar.

Kata Aishah, bermula dari situ dia perlahan-lahan mendekatkan diri dengan menonton ceramah dan syarahan agama selain mula belajar membaca kitab suci al-Quran berserta terjemahan.

“Jujur saya katakan, lama-kelamaan hati terbuka dengan sendiri dan tanpa paks4an. Saya mula yakin untuk menutup aur4t dengan memakai tudung.

Diteb4k mengenai pandangan peribadinya berkenaan net1zen yang sering beranggapan kebanyakan selebriti berhijrah sekadar trend dan ikut-ikutan, Aishah punya jawapan sendiri.

Baginya, setiap manusia mempunyai pendapat berbeza dan dia menghormati pandangan khalayak, asalkan tidak berlebihan dalam mengkrit1k.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber :  IG Aishah Azman

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Jodoh Tak Panjang! Akhirnya Aishah Azman Ded4h Yang Terj4di Lepas Pvtus Tunang"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*