Sakit tak ‘surut’ lepas jumpa 8 pakar, kini giliran KKM pula bantu Ustaz Kazim cari penawar, tapi ini pula yang netizen perasan

Setelah sekian lama menanggung d3rita penyakit ‘mist3rinya’, pendakwah bebas, Dato’ Ustaz Kazim Elias memberitahu bahawa terdapat beberapa pihak termasuk Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) ingin membantunya.

Semua pakar kata sak1t kulit biasa

Menurutnya, pakar dari Institusi Penyelidikan Perubatan, KKM telah datang bertemunya dan beliau dijadualkan bertemu dengan pakar patologi kulit dari Universiti Putra Malaysia pada Khamis.

“Mereka akan buat biopsi untuk kenal pasti jenis penyakit saya dan kaji apa sebenarnya yang berlaku. Sebelum ini saya sudah berjumpa dengan lapan doktor pakar dan pakar kulit menyatakan hanya sak1t kulit biasa dan akan hilang apabila pakai krim.”

“Tetapi sehingga sekarang sak1t saya tidak sembuh. Mereka mengikuti perkembangan saya dan ambil keputusan untuk bantu dengan membuat biopsi untuk kenal pasti penyakit ini.”

-Kazim Elias-

Syukur ramai sudi bantu

Beliau luah syukur atas bantuan yang dihulurkan, bukan sahaja dari kalangan pakar tetapi juga persatuan doktor tetapi juga secara individu.

“Saya bersyukur kerana ada pihak yang tampil membantu pada saat saya terbuka untuk berkongsi sak1t yang saya deritai selama ini.”

-Kazim Elias-

Terdahulu, pendakwah itu ada berkongsi akan sak1t yang dialaminya sejak lapan bulan lalu.

Namun, siapa sangka rupanya selain menahan sak1t, beliau juga mengalami kegelisahan hingga tidak boleh tidur seharian sejak beberapa bulan lalu.

Sumber redaksi.com

Terdahulu

Upah bom0h sampai 30k, Ustaz cerita pengalaman disih1r paling kuat..

Pendakwah bebas terkenal, Datuk Mohd. Kazim Elias mendedahkan seramai enam individu telah tampil bersemuka dengannya dan turut memohon maaf kerana telah menyih1rnya selama ini.

Menerusi sebuah temu bual esklusif yang disiarkan secara langsung di Facebook Kosmo pada Selasa, Ustaz Kazim berkata dia telah menanggung derita akibat perbuatan sihir sejak tahun 1997, namun sehingga kini hanya enam individu yang tampil meminta maaf kepadanya.

“Yang mula-mula dua, suami isteri, kemudian tiga orang lelaki semua. Kemudian yang terbaharu, seorang,” katanya.

Dalam pada itu, Ustaz Kazim beritahu ada dalam kalangan mereka yang meluahkan kata-kata maaf dalam keadaan teresak-esak dan mengalirkan air mata.

Ustaz Kazim berkata ada sesetengah individu sanggup berbuat perkara keji itu kerana mereka mempunyai perasaan hasad dengki serta berasa tidak puas hati terhadapnya.

“Banyak sebab dan yang saya boleh cerita dia marah sebab saya ceramah ada kata tentang dia dan dia m4lu.

“Yang kedua datang minta maaf sebab dia marah saya dapat macam-macam dan ada juga sebab perasaan, kalau dia tak boleh dapat saya, orang lain pun tak boleh dapat saya,” ujarnya.

Sementara itu, Ustaz Kazim sempat bercerita semula pengalaman cemas yang dilaluinya semalam apabila terdapat seorang individu yang tidak dikenali secara tiba-tiba bertindak mencek1k lehernya.

“Macam semalam (kelmarin), saya pergi ceramah di satu tempat. Habis satu ceramah, saya agak dalam lapan orang anggota polis iring saya, kepung saya sebab orang ramai datang.

“Dalam ramai-ramai anggota polis kepung saya pun, ada terlepas lagi seorang, dia tiba-tiba dia cekak saya punya tekak. Saya tak tahu apa niat dia sebenarnya,” katanya.

Tinjauan di ruangan komen Facebook rasmi media Kosmo itu mendapati ramai dalam kalangan netizen yang tidak henti menzahirkan ucapan doa buat penceramah selebriti itu yang selama ini banyak memberi dakwah kepada kepada umum.

Sumber kosmo

Dukun Dakwa Berjaya Temui Dan Lukis M4khluk Slhir Ust Kazim. Tak Sangka Ini Rupanya M4khluk Itu..

Sebelum ini, Ustaz Kazim telah mended4hkan keadaan dirinya yang dipercayai terkena sihir dan mengatakan seramai enam individu telah tampil bersemuka dengannya untuk meminta maaf kerana menyih1r dirinya.

Video berada di bawah artikel

Susulan itu, tular video TikTok @official_neopawangdiraja dimana dia membuat pendedah4n berkenaan orang yang menyihir Ustaz Kazim. Menerusi video tersebut, dia telah melukis 4 individu berbeza yang menyihir Ustaz Kazim dengan

Sosok yang pertama ialah seorang wanita bertudung dan didampingi oleh makhluk berupa h4ntu poc0ng bermata hijau, manakala sosok kedua ialah seorang lelaki berkopiah menggunakan barang sih1r seperti rambut, jarum dan tisu peluh m4ngsa.

Bagi sosok ketiga pula ialah seorang dukvn dari Indonesia dimana mempunyai lemb4ga hitam sebagai lembaga suruhannya dan sosok keempat ialah seorang dukun asli yang menggunakan katak dan j1n harimau belaannya.

Menurut lelaki tersebut, dia tidak mengenali individu-individu yang dilukisnya dan tidak berniat untuk menudvh mana-mana pihak. Tambahnya, lakaran yang dikongsikan adalah sebuah lakaran ghaib yang terhasil daripada gerak yang Maha Kuasa.

Perkongsian tersebut telah meraih perhatian orang ramai dan rata-rata netizen berasa terkejut dengan perkongsian tersebut. Malah, ada juga segelintir netizen mempersoalkan kebenaran pada lukisan tersebut.

Akan tetapi, ada juga netizen mengatakan bahawa cara perubatan seseorang itu berbeza dan mungkin lelaki itu memang memang boleh melihat benda ‘gh4ib’ tersebut.

Tidak hanya itu, segelintir netizen juga mendoakan agar kesihatan Ustaz Kazim kembali pulih dan kesemua sih1r berjaya dibuang. Di akhir video, lelaki tersebut menasihati orang ramai agar sentiasa berwaspada dengan sesiapapun.

Orang jumpa gambar saya di tempat rawatan bom0h Thailand” Ustaz Kazim ded4h ada orang kata dia mungkin terkena s1hir ‘puru katak’

Penyakit misteri yang dialami oleh Datuk Mohd Kazim Elias atau lebih mesra dipanggil Ustaz Kazim Elias (UKE) seperti yang dided4hkan beliau sebelum ini, telah mengundang rasa simpati ramai.

Berdasarkan perkongsian video terbaru di Facebook, Ustaz Kazim berkata, beliau kini sedang dalam usaha mencari individu di Thailand yang menjadi ‘punca’ kepada keadaan yang dialaminya itu.

”Sahabat saya dari Thailand dah sampai dua hari lepas, jadi kita nak cari orang di Thailand yang disebut berkali-kali yang orang jumpa gambar saya di tempat rawatan dia,” katanya.

Beliau turut memberitahu bahawa beliau sanggup membayar berapa yang diminta demi kembali menjadi sihat semula.

”Nak pujuk dia supaya buangkan sihir dia supaya dengan izin Allah tak ada sihir lagi, berapa ribu nak pun kita bayar lah pada bomoh tadi untuk tarik balik apa yang dia buat,” katanya.

Kesan daripada kena sihir, Ustaz Kazim mendakwa bahawa luka muncul di bahagian wajah dan badannya selain wajahnya turut menjadi hitam dan tangan serta kaki turut mengecil.

”Dekat muka dah jadi hitam, kaki saya mengecil tangan saya pun mengecil, yang besar hanya perut sahaja sebab tu ramai orang kata (Ustaz Kazim) kena sih1r puru katak,” katanya.

”Jadi, kena sihir daripada katak macam tuan-tuan tengok katak tu macam tu lah kaki katak jadi kecil, tangan katak kecil yang besar hanyalah perut, itulah saya,” katanya.

Tambah beliau, darah juga keluar di bahagian tubuhnya akibat penyakit tersebut.

”Dia jadi luka ikut suka, duduk saja-saja dia keluar darah meleleh, darah satu badan,” katanya.

Sementara itu, beliau turut menjelaskan mengenai isu gambar yang dimuat naik sebelum ini di mana telah mencetuskan kontrov3rsi ramai.

Gambar tersebut dikatakan sekadar kesan makeup oleh juru solek dan bukan penyakit seperti yang did4kwa oleh beliau.

”Takkan saya nak tunjuk benda aurat saya dalam Facebook, benda tu aib pada saya, kebetulan (juru solek) buat pada lengan saya (untuk filem) jadi saya masukkan,” katanya.

Jelas beliau, kesan daripada penyakit tersebut muncul pada bahagian perut dan peha yang tidak boleh dided4hkan kepada umum.

”Takkan saya nak tunjuk keadaan di perut saya, di peha saya, hanya orang yang dekat sahaja yang tahu, anak-anak dan isteri.

”Ini bukan benda t1pu cuma saya sorok pada orang, benda yang tak boleh disorok di muka jadi di muka ini penuh dengan foundation,” katanya

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : https://webfastnews24.com/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Sakit tak ‘surut’ lepas jumpa 8 pakar, kini giliran KKM pula bantu Ustaz Kazim cari penawar, tapi ini pula yang netizen perasan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*