Ziela Jalil Dikejarkan Ke H0spital Untuk Pembed4han, Ini Puncanya buat ramai risau

PEMBDAHAN bar1atrik yang dianggap sebagai pembdahan kosmetik kini semakin menjadi pilihan sebagai rawatan klinikal untuk mengatasi masalah berat badan berlebihan atau obes1ti.

Sebenarnya, prosedur ini bukan saja boleh mengatasi masalah obes1ti, tetapi turut memberikan manfaat daripada sudut kesihatan.

Ini kerana keberkesanannya membantu golongan itu pulih daripada penyakt metabolik seperti darah tinggi, kolesterol tinggi dan paling utama, kencing manis.

Pelakon dan penerbit terkenal Datuk Ziela Jalil berkongsi dirinya selesai menjalani pembdahan pintasan usus (bar1atrik) di sebuah pusat perubatan pada hujung Mei lalu.

Menerusi satu hantaran di media sos1al miliknya, Ziela atau nama penuhnya Norzilah Abdul Jalil menjalani prosedur tersebut bagi meningkatkan lagi tahap kesihatannya.

“Inilah hasil daripada pembdahan saya pada 31 Mei lalu. Selepas pembdahan saya juga melakukan follow up untuk memastikan semua simptom berkurangan.

“Sehari selepas pembdahan saya rasa sangat baik dan boleh berjalan dengan mudah,” katanya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ziela Jalil (@zielajalil)

Menerusi video yang dikongsi di laman Instagram miliknya itu, Ziela dilihat menggunakan khidmat doktor sama yang merawat penyanyi Datuk Aishah dan Ziana Zain sebelum ini iaitu Dr Mustafa Mohammad Taher.

Dalam tempoh sepuluh hari selepas pembdahan itu, Ziela juga mengikut nasihat doktor tersebut mengamalkan diet bagi proses pemvlihan.

“Saya sudah mula makan makanan lembut yang mengandungi protein tinggi. Rejim diet yang diberikan oleh doktor adalah untuk membantu proses pemulihan selepas pembdahan.

“Saya sangat gembira diberi peluang untuk menambah baik tahap kesihatan,” jelasnya.

Sementara itu, Ziela turut berkongsi tahap kolestrol badannya tinggi ketika menjalani pemeriksaan sebelum prosedur pembdahan.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ziela Jalil (@zielajalil)

“Bayangkan bacaan kolestrol saya adalah 10. Kalau bukan kerana pembdahan ini saya tidak akan melakukan pemeriksaan kesihatan. Semua masalah ini disebabkan sindrom metabolik,” ujarnya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : mStar

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Ziela Jalil Dikejarkan Ke H0spital Untuk Pembed4han, Ini Puncanya buat ramai risau"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*