“Disebalik watak Adam..” Isteri Sebenar Singkap Sisi Lain Alif Satar Sepanjang 8 Tahun Berumah Tangga

Siapa tidak kenal pers0naliti versatil Alif Satar? Bakat dianugerahkan menjadikan Alif Satar antara individu yang paling disenangi di Malaysia. Bukan sekadar antara selebriti tanahair yang cukup merendah diri, namun keperibadian dan pembawakan dirinya yang matang dan gentleman menjadikan Alif Satar idola bagi lelaki di luar sana.

Apatah lagi dengan statvsnya sebagai suami dan bapa kepada tiga cahaya mata. Ini diperaku1 sendiri oleh isteri beliau, Shadila Halid isteri kepada Alif Satar. Sejak mendirikan rumah tangga bersama Alif Satar sejak 8 tahun yang lepas, Shadila mengaku1 banyak momen pah1t manis berk0ngsi hidup dengan insan bernama Alif Satar. 

Detik Pertemuan

“Kami bertemu pada pertama kali pada tahun 2010, sewaku saya bertuga$ di Media Prima (TV9) dan Alif pada ketika itu adalah pengacara untuk Idola Kecil. Kami banyak meluangkan masa di ground event seperti Jom Heboh, Sua Rasa dan banyak lagi. Dari situ kami berkenalan, dan mulai rapat”.

Jelas Shadila lagi, “We have so much in common, dan boleh klik dengan cepat. Bila lepak dengan dia, walau baru kenal dan jadi macam best friend”.

Sikap dan peranga1 Alif Satar di rumah.

“Owh Alif ini walaupun dia seorang yang lemah lembut, dia sangat strict! Even dengan saya sendiri. Dia sangat g4rang, tapi hati dia gentle”, ujar Shadila lagi.

Jadi bagaimana agaknya cara Shadila menjaga suami dan mengekalkan keharmonian rumahtangga dengan anak-anak despite menjadi isteri kepada seorang personaliti popular?

“Saya tak mengongk0ng. Dia nak buat apa saja, terserah. Dia nak jadi penyanyi, pelakon saya tak akan hal4ng. Mungkin juga dahulunya saya juga di dalam industri yang sama so saya tahu rentak dan gerak kerja seorang seleberiti bagaimana.

Kalau pulang lewat, kena stayback, saya faham. Kami juga saling mempercayai. Dan kami berdua dah nampak misi dan visi kehidupan bersama sebagai sebagai pa$angan dan ibu bapa. Jadi kami fokus kepada hala tuju tersebut”.

Jadi mungkin Shadila boleh kongsikan tip kebahagiaan rumahtangga buat pa$angan-pa$angan di luar sana, ini nasihat Shadilla.

You have to be understanding between each other. Anda dan pa$angan kena faham kerjaya, hobi dan minat masing-masing.

Alif ini bila dia pen4t bekerja dan ada masa lapang, dia nak pergi r1de, menvnggang kvda, memanah lah dan sebagainya, saya tak ada ma$alah. Begitu juga dengan saya. Masing-masing perlukan me time dan ruang untuk relea$e kan ten$ion. Saya rasa ini tip yang paling pent1ng untuk semua pa$angan, insya-allah”, akhiri Shadila.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : Nona

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Disebalik watak Adam..” Isteri Sebenar Singkap Sisi Lain Alif Satar Sepanjang 8 Tahun Berumah Tangga"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*