“Kumpulan Yg Berjaya..”- Shuib Dedah Saat Pertama Kali Jumpa Jep, Punca Nama ‘Sepah’ Jd Pilihan

Menerusi satu klip yang dikongsikan di laman Tiktok berkenaan kisah Shuib yag mula menceritakan kisah di sebalik nama Sepah kepada para peminat membuatkan ramai yang tidak sangka akan kenyataan tersebut.

Pertemuan yang tidak pernah diatur utnuk bertemu antara Shuib, Jep dan Mamat itu mengubah hidup mereka menjadi seorang pelawak yang terkenal di tanah air. Hasil perkenalan mereka, nama Sepah menjadi pilihan selepas pelbagai perbincangan dilakukan di antara mereka.

Dalam klip tersebut, keakraban mereka bermula setelah detik perkenal mereka menjadi kecoh akibat personaliti mereka yang semulajadi yang suka berhibur dan membuat jenaka.

Mereka memilih nama Sepaha adalah berpandukan nama kumpulan yang sudah berjaya dengan kejayaan yang dikecapi seperti kumpulan Search,Spoon, Slam dan mana mana kumpulan yang bermula dari huruf ‘S’.

Terhasilnya nama Sepah adalah dari Mamat yang merupakan orang negeri Melaka yang sering menyebut perkataan sepah dan akhirnya kumpulan mereka dinamakan sebagai Sepah.

Rakaman penuh boleh ditonton di :

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by @cepatberita

Pelbagai komen diberikan seperti :

@khuzairisamad:Harini sepah pun berjaya

@atim_serizawa92:Mamat bnyk bagi idea untuk persembahan dorg dari raja lawak sampai maharaja lawak mega..shuib bagi bola tanggung..jep smash..

@KechikChikk_:jujur aku tetap rindu kumpulan sepah

@RH8789:sepah hanya pencetus YG naikkan betul2 adlh SEPAHTU

@Ranggo:naik la sepah. pastu bubar. jep ngan shuib buat sepah 2 = sepahtu

Kini, nama Sepah bertukar menjadi Sepahtu dan mereka merupakan antara pelawak yang dikenali ramai dan pelbagai lawak sudah mereka perkenalkan kepada para peminat. Apa apa pun para peminat mendoakan yang terbaik buat mereka semoga dapat terus berkarya untuk menghiburkan para peminat dan menjadi sebagai ikon pelawak di waktu yang akan datang.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : sinetronmalaya.com

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Kumpulan Yg Berjaya..”- Shuib Dedah Saat Pertama Kali Jumpa Jep, Punca Nama ‘Sepah’ Jd Pilihan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*