“Aku Nak Bel4sah Kep4la Korang” – Rosyam Nor Perl3keh Wanita Di TikTok KPWKM, Rina Harun Diges4 Letak Jawatan

Semalam, tular di media sosial TikTok dan juga Twitter apabila video memaparkan Rosyam Nor meminta orang ramai untuk hadir ke sebuah program anjuran Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat (KPWKM) di bawah seliaan YB Datuk Seri Rina Harun.

Apa yang menjadi tumpuan warga maya adalah apabila Rosyam did4kwa netizen seolah-olah memperl3kehkan wanita di luar sana.

Dalam video tersebut, Rosyam menggunakan ayat s1ndiran seperti “bangun lambat”, “perempuan ni/wanita ni semuanya lambat”, “eh bangkitlah”, “bangun daripada tidur” dan “aku nak bel4sah kepala korang”.

YB Rina yang turut berada bersama pegawai Yayasan Kebajikan Negara pada ketika itu dilihat hanya berdiri dan tersengih-sengih ketika pelakon itu melontarkan ayat-ayat tersebut di pejabat KPWKM.

Perkara tersebut turut mendapat perhatian ahli parlimen Segambut, Hannah Yeoh yang mempersoalkan kelulusan skrip dan juga video promosi yang dianggap seperti merend4hkan martabat dan juga mempers3ndak4n kaum wanita.

Malah, netizen di media sosial turut mengkr1tik video tersebut di mana rata-ratanya menganggap ia sebagai mem4lukan dan turut mengges4 agar beliau meletak jawatan.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : beautifulnara / MV

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Aku Nak Bel4sah Kep4la Korang” – Rosyam Nor Perl3keh Wanita Di TikTok KPWKM, Rina Harun Diges4 Letak Jawatan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*