[VIDEO] Gag4l Jadi PM, Anwar dedah Pak Su Mid ada telefon

Pasang surut ini biasa dalam perjuangan. Namun, prinsip, amanah dan kejujuran mesti menunjangi fikr4h perjuangan. Janji kita kepada rakyat dan sesama manusia jangan sesekali kita injak kerana kebin4saan pasti menunggu. Saya memilih untuk melihat ke depan dengan terus memberi fokus soal pemerkasaan ekonomi rakyat, keadilan sejagat dan perpaduan antara kaum.

Menurut Anwar, selepas g4gal untuk jadi PM Ke 8, Pak Su Mid dari pokok sena ada hubungi beliau dua malam sudah. Mintak dia sabar, tenang dan yakin.

Wamakaru Wamakarallah Wallahu Khairulmakirin

Firman Allah Dalam surah Ali-Imran ayat 54 yg bermaksud:

“Mereka merancang , Allah juga merancang ,Sesungguhnya Allah sebaik-baik perancang”

Berikut rakaman petikan  Anwar di rumah beliau

VIDEO :

Al Allamah Arif Billah Tok Wali Pak Su Mid (1926 – Sekarang)

Nama sebenar Pak Su Mid ialah Tuan Guru Haji Abdul Hamid dan dilahirkan di Air Hitam, Jerlun, Kedah . Menurut Pak Su Mid umur sebenar beliau sudahpun menghampiri 100 tahun. Ini kerana orang dahulu sudah biasa mendaftar lambat di Jabatan Pendaftaran. Beliau telah menuntut ilmu dari beberapa wali Allah .

Keturunan asal Pak Su berasal dari Banjar, Indonesia. Pak Su mula tinggal di Bukit Tembaga pada tahun 1965 dan beliau berkahwin pada tahun 1973. Semasa mudanya beliau bekerja dan berniaga di Pekan Rabu, Alor Setar pada siang harinya. Manakala pada sebelah malamnya beliau akan menadah ilmu bersama guru-guru beliau. Pak Su juga bersahabat baik dengan Tuan Guru Haji Abdul Aziz Pendang.

Tun M sempat jumpa Pak Su Mid

Ikut rekod, sebelum kr1isis politik melanda tanah air, Tun M terlebih dahulu telah berjumpa dengan Pak Su Mid di rumah beliau

Namun dalam suasana politik yang mengeemparkan negara, segala keputusan dan percaturan poltik Dr. Mahathir sangat memberi kesan kepada perjalanan politk negara.

Tapi pernahkah kita terfikir, kadang-kadang ilham itu diberi melalui asbab dan perantaraan manusia seperti orang alim.

Sebelum terjadi keributan politk seperti ini, Dr. Mahathir dikatakan telah pergi berjumpa dengan Paksu Mid

Untuk pengetahuan semua, Paksu Mid adalah dikata sebagai wali Allah yang berada Di Kedah. Adakah Dr. Mahathir mungkin mendengar apa yang dinasihatkan oleh Paksu Mid dan maka terjadilah hari ini? Wallahualam

Perkataan wali Allah adalah perkataan ilham. Semoga Allah merahmati Paksu Mid.

Siapa sebenarnya Paksu Mid ni? Beliau pernah menyatakan bahawa beliau hanya orang tua – tua usia dan tua ilmu. Namun beliau di kenali sebagai Orang tua yang diberi kelebihan sebagai wali Allah, warak, kuat beribadat dengan puasa yang tak putus-putus.

Orang tua yang pernah disebut oleh Syeikh Nuruddin al Banjari dalam pengajiannya. Hatta dikhabarkan setiap kali syeikh datang ke sini pasti berjumpa dengan Pak Su Mid.

Tidak hairanlah rumah Pak Su Mid sentiasa menerima kunjungan ziarah dari ramai orang yang menghormati kefahaman Pak Su Mid dalam hal-ehwal Islam terutama tentang kefahaman Al Quran

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : duniadanakhirat

Apa komen anda?

Be the first to comment on "[VIDEO] Gag4l Jadi PM, Anwar dedah Pak Su Mid ada telefon"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*