Pemimpin Korea Utara dilapor meningg4l dunia, doktor did4kwa menggigil ketika lakukan pembed4han

PEMIMPIN Korea Utara, Kim Jong-un, dikhabarkan telah meningg4l dunia.

Memetik New York Post (NYP), perkhabaran tersebut datang daripada salah satu media di Hong Kong, manakala Majalah Shuken Gendai dari Jepun melaporkan bahawa Jong-un koma setelah menjalani pembed4han jantvng awal bulan ini.

Menurut NYP, Pengarah HKSTV Hong Kong Satellite Television, Shijian Xingzou dipetik sebagai berkata mendakwa bahawa Jong-un telah meningg4l dunia.

Media itu menyebut maklumat diperolehi dari sumber yang sangat tepat. Perkhabaran itu juga tersebar luas di aplikasi popular China, Weibo.

Laporan NYP menyebut bahawa pembed4han cardiac stent yang dijalani oleh pemimpin berusia 36 tahun itu tidak berjalan lancar.

Doktor yang melakukan pembed4ahan itu did4kwa gugvp dan tangannya menggig1l saat memasukkan stent atau ring ke pembuluh dar4h jantung Jong-un.

Bagaimanapun laporan tersebut belum disahkan.

Masih belum dapat disahkan tentang di mana keberadaan Jong un dan status dirinya. -foto PA

Sebelum ini, memetik Reuters, Sabtu (25/4), pemerintah China telah menghantar pasukan perub4tannya untuk memeriksa keadaan kesihatan Jong-un.

Bagaimanapun salah seorang sumber di China menolak memberikan banyak komen berhubung perkara tersebut kerana memikirkan masalah ini cukup sensiti1f.

Jong un sebelum ini dilaporkan mengid4p peny4kit jantung dan dipercayai sempat menjalani raw4tan di sebuah villa di wilayah Hyangsan.

Laporan CNN yang memetik portal berita Korea Selatan yang berpusat di Seoul dan dikendalikan warga Korea Utara yang berpaling tad4h itu menyebut bahawa Jong un sedang menjalni proses pemulihan selepas pembed4han di sebuah resort di timur laut negara itu.

Spekulasi mengenai kesihatan Jong un muncul setelah dia kali terakhir muncul di media pemerintah Korea Utara pada 11 April.

Jong juga tidak hadir sambutan paling meriah negara iaitu ulang tahun kelahiran Kim Il Sung, pada 15 April. –NY Post

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : Mstar

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Pemimpin Korea Utara dilapor meningg4l dunia, doktor did4kwa menggigil ketika lakukan pembed4han"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*