“Tinggi mana darjat kau kalau tak r3ti hormat orang, kau yang patut kena k4ki!” – Azar Azmi

PELAKON Azar Azmi meluahkan rasa kes4l terhadap video tul4r memperlihatkan seorang lelaki meng4sari seorang jemaah masjid selepas sejadah yang dibawanya terkena bahagian belakang badan lelaki berkenaan.

Azar atau nama sebenar Siti Azar Ameerah Azmi, 31, menyifatkan ti1ndakan itu sebagai bi1adab dan tidak sepatutnya berlaku di tempat ibadat.

“Kalau setakat terkena sejadah kau nak mengamvk macam ni. Allahu… tak kisah la apa level kau, tinggi mana pun darjat kau kalau kau tak r3ti nak hormat orang tua, kau yang patut kena k4ki.

“Belum lagi beras4k berpvsu-pvsu dekat Makkah kena tol4k tarik dengan berjuta manusia dekat sana. Tak tahu pula la macam mana dia punya mengamvk agaknya.

Tangkapan skrin video yang tul4r memperlihatkan seorang lelaki mengas4ri seorang jemaah masjid.

“Tuhan bagi 0tak untuk berfikir… tuhan bagi tangan untuk membantu… tuhan bagi kaki untuk memudahkan,” tulisnya.

Dalam pada itu, Azar turut menasihati orang ramai agar sentiasa menghormati orang yang lebih tua walau apa pangkat atau darjat yang dimiliki.

Menerusi video yang tul4r malam Jumaat memperlihatkan seorang lelaki men4mpar dan menend4ng m4ngsa yang juga jemaah lain pada bahagian muka.

Jemaah yang berusia 62 tahun dilihat sedang berjalan di belakang lelaki tersebut sambil membawa sejadah yang terkena bahagian belakang badannya sebelum lelaki itu berti1ndak agresi1f dengan memukvl mangsa.

Kejadi1an tersebut berlaku pada 24 Ogos lalu di Masjid Felda Palong 7 Jempol, Negeri Sembilan.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: Mstar

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Tinggi mana darjat kau kalau tak r3ti hormat orang, kau yang patut kena k4ki!” – Azar Azmi"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*