[VIDEO] “Saya Lambakkan Duit Tu Dekat Aruuwah Mak”- Dato’ Jamal Abdillah Imbau Kisah Lama.

Mungkin ramai generasi sekarang tidak tahu,  Dato’ Jamal Abdillah mula dikenali dalam arena seni selepas bakatnya dipersembahkan keseluruh rakyat Malaysia menerusi penyertaannya dalam pertandingan nyanyian nombor satu negara, Bintang RTM tahun 1979..

Persembahan beliau dengan lagu hits Kumpulan Alleycats berjudul “Senandung Semalam” begitu memuk@u hingga kembali mempopularkan lagu tersebut.

Penyanyi bersuara emas dengan geIaran Raja P0p Malaysia ini telau mengimbau kembali kisah lama saat-saat dia mula berjinak-jinak dalam bidang nyanyian

Terima kasih kepada DJ Nazz, kerana berjaya memb0ngkar kisah siIam Jamal dalam program bual bicaranya dalam Begitu Begini Dj Nazz di Youtube Gegar. .

Mendapat Tent@ngan Dari Bapa

Menurut Jamal, pada awalnya saat dia menyertai bintang RTM, dia telah mendapat tentangan dari bapanya, Haji Mohd Ali yang merupakan seorang Qari.

Walaubagaimanapun selepas melihat usahanya bersungguh-sungguh untuk bergelar juara, akhirnya bapanya terus memberi sokongan.

“Masa tu dia dah nampak banyak kali saya dah menang, dan dia bagi sokongan lah! Dia tak sangka saya sampai ke peringkat akhir, dengan usaha saya ni, dengan duit yang dia bagi, dia tak tahu masa tu saya wakil negeri Perak dan pergi ke peringkat utara.”- katanya kepada DJ Nazz

Jamal berkata, bapanya turut hadir semasa dia membuat persembahan di pentas fin@l, sekaligus menyandang geIaran juara dengan membawa hadiah wang tunai berjumlah RM 5 Ribu.

“Dan kemudian saya masuk peringkat suku akhir, separuh akhir dan sampai fin@l. Dan masa fin@l tu dia datang menyaksikan persembahan saya”

“Dialah yang menjer!t dulu saat keputusan diumumkan. Suara dia menjer!t dalam audit0rium tu, suara dia yang saya dengar. Maknanya dia boleh terima lah!”

“Saya Lambakkan Wang Tu Depan Mak”

Bila ditanya apa yang Jamal belanjakan dengan wang kemenangan tersebut, ini jawapannya;

“Rasanya sekarang ni dalam nilai RM50 ribu lah. Saya balik bawa trofi ke kampung saya di Teluk Intan, duit tu saya lambak dekat arwah mak saya. Saya lambak depan dia.

“Dia macam tak percayalah, bagi duit tu semua”

Jamal berkata, pada saat itu dia tidak berkira sangat mengenai wang kemenangan tersebut, yang penting dia sudah capai apa yang diimpikan.

Temubual penuh Naqiu dan DJ Nazz boleh ditonton di Begitu Begini Dj Nazz di Youtube Gegar yang kini sudah mencapai 193 ribu tontonan. Banyak lagi kandungan yang menarik di paparkan pada setiap video di laman Youtube Gegar. Tunggu apa lagi, jangan lupa Subscribe Youtube Gegar

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber:murai

Apa komen anda?

Be the first to comment on "[VIDEO] “Saya Lambakkan Duit Tu Dekat Aruuwah Mak”- Dato’ Jamal Abdillah Imbau Kisah Lama."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*