Aliff Syukri bertaub4tlah! – “Keluarga saya dih1na disebabkan Datuk… tolong mohon maaf kepada ibu”

PELAWAK Ali Puteh memberitahu tindakan usahawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri bertanyakan soalan harta peningg4lan Allahy4rham Abam Bocey telah mengur1is hati ibunya.

Malah Ali atau nama sebenarnya Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan, 31, memohon agar Aliff bertaub4t kerana secara tidak sengaja telah memecah belah silaturrahim antara ahli keluarga.

“Mana ad4b dia sebagai seorang Islam. Sepatutnya soalan itu perlu minta persetujuan kedua-dua keluarga. Nak beri sumbangan, saya bersyukur sangat.

Ali beri terkil4n dengan tindakan Aliff Syukri bertanyakan soal harta pus4ka arw4h Abam.

“Tapi bila dengar soalan itu, cuba bayangkan perasaan ibu saya. Kepada Aliff Syukri yang sangat hebat, bertaub4t la, pintu taub4t sentiasa terbuka.

“Jangan pec4hkan silaturrahim keluarga. Di mana adab kamu kepada keluarga yang kamu pec4h bel4hkan,” kata Ali di sidang media khas yang diadakan pada Jumaat.

Tind4kan Aliff menemu bual Nor Hidayah dengan bertanyakan mengenai harta peninggalan arw4h mengundang kemar4han Ali sehingga memuat naik status hin4an kepada kakak iparnya.

 

Kalau datuk nak beri sumbangan boleh tapi kenapa perlu merungkai ai1b keluarga kami.

ALI PUTEH

PELAWAK

Menerusi video siaran langsung Facebook tersebut, Nor Hidayah mendedahkan kereta milik arw4h suaminya diambil keluarga mentua dan dia tidak dapat harta peningg4lan.

Dalam pada itu, anggota kumpulan Puteh ini memohon Aliff datang ke rumah tanpa membawa kemera untuk memohon maaf kepada ibunya yang terg0res hati atas tindakan tersebut.

“Datuk dengan saya bukan tidak kenal, datuk kenal keluarga arw4h. Kenapa begini datuk? Walaupun tiada niat tapi secara tidak langsung kamu pec4h bel4h keluarga kami.

“Keluarga saya dihi1na disebabkan datuk. Kalau datuk nak beri sumbangan boleh tapi kenapa perlu merungkai ai1b keluarga kami.

“Jika datuk malu nak mohon maaf kepada saya, tak apa saya sudah maafkan datuk. Tapi datuk datanglah ke rumah, memohon maaf kepada ibu saya.

“Kerana tindakan datuk itu telah meng0res hati ibu saya. Tolong jumpa ibu saya tanpa membawa kamera dan mohon maaf kepadanya,” ujarnya.

VIDEO : Minit 1 baru ada bunyi

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : mstar

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Aliff Syukri bertaub4tlah! – “Keluarga saya dih1na disebabkan Datuk… tolong mohon maaf kepada ibu”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*