Tak Pandai Makan Menggunakan Tangan! Tak Sangka, Ini 5 Perkara Unik Tentang Emma Maembong..

Menyelusuri personaliti dalaman dan luaran pelakon Emma Maembong atau nama sebenarnya Fatimah Rohaini Ismail, 23, wanita muda ini ternyata seorang yang cantik dan lemah lembut di mata umum.

Namun di sebalik kecantikan dan sifat lemah lembut Emma itu, pasti banyak lagi sifat-sifatnya yang terlindung, menjadi rahsia serta tidak diketahui oleh kita semua.

Sebagai rakan paling rapat merangkap pengurus kepada pelakon ini, Nana Rossham,22, telah berkongsi 5 tabiat dan fakta menarik tentang Emma Maembong yang pasti membuatkan anda terkejut!

Berikut merupakan 5 tabiat dan perkara pelik tentang Emma Maembong:

#1. Tak Pandai Makan Menggunakan Tangan/Jari

Nana: Sebenarnya Emma daripada kecil tidak biasa atau pandai makan pakai tangan. Dia hanya makan bila ada sudu dengan garfu sahaja.

Bila dia cuba atau diminta makan menggunakan tangan dia pasti kekok dan paling kelakar posisi sikunya pasti akan naik ke atas secara automatiknya.

#2. Tak Pakai Gincu Ketika Shooting

Nana: Jika artis lain menggunakan khidmat jurumekap artis untuk bersolek ketika sh00ting, lain halnya pula dengan Emma. Ketika sh00ting dia lebih selesa menyolek sendiri wajahnya.

Emma juga menggemari solekan yang ringkas iaitu hanya menggunakan Ioose powder untuk wajahnya, melukis kening serta meletakkan maskara pada alis matanya.

No lipstik! Emma tak suka gunakan gincu di bibir. Semuanya kerana dia sudah terbiasa menguruskan diri sendiri sejak awal pembabitannya dalam dunia lakonan sehingga sekarang.

3. Terjun Tengah Laut Tanpa Pelampung

Nana: Percaya atau tidak, Emma adalah a good swimmer. Dia bukan sahaja pandai berenang malah dia juga merupakan seorang penyeIam yang baik kerana dia sendiri punya lesen menyeIam.

Video:

Dia seorang yang berani dan mampu terjuun di tengah-tengah laut tanpa menggunakan pelampung serta jaket keseIamatan.

4. Mudah Tertidur Di Dalam Kereta

Nana: Dia memang suka tidur dan dia akan tidur jika ada masa terluang walaupun cuma sedikit waktu. Port paling diminatinya adalah di dalam kereta.

Pernah kami naik kereta hanya untuk ke kedai di depan rumah sahaja tapi dia boleh bantaai tidur walaupun hanya 5 minit perjalanan.

#5. Suka Patung Yang Pelik dan H0d0h

Nana: Jika kebiasaan gadis kat luar sana sukakan koleksi patung atau beruang yang comel untuk menemani mereka waktu tidur tetapi bukan Emma. Dia akan cari patung yang rupanya hod0h dan peIik untuk dibeli dalam koleksinya. Baginya ianya sesuatu yang rare dan dia mahu jadi lain daripada yang lain.

Terbaru, Emma Maembong bersama adik beradiknya iaitu Chacha dan Yaya akan muncul program realiti Astro berjudul The House yang akan mula bersiaran pada hujung Oktober ini.

Sidang media The House akan berlangsung petang ini.

Jangan lupa untuk terus bersama Astro Gempak yang akan menyiarkan berita lanjut tentang penglibatan Emma, Chacha dan Yaya dalam The House.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : gempak.com

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Tak Pandai Makan Menggunakan Tangan! Tak Sangka, Ini 5 Perkara Unik Tentang Emma Maembong.."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*