Terkejuut tiba tiba ibu Abam dedahkan sesuatu yang mengejuutkan tentang balu Abam. Tak sangka sampai macam tu sekali.

Ibu Abam, Sabariah Arshad, memberitahu bahawa dia tidak mahu ambil peduli dengan apa yang dilakukan menantunya, Nor Hidayah Mohd. Ali apabila bertindak untuk keluar daripada rumah selepas pemerg1an Abam. Menurut ibu kepada empat ini, dia pun tidak tahu membaca. Cuma, segala situasi cerita yang berlaku diketahui melalui penceritaan anaknya, Ali Puteh.

“Selama ini pun, dalam telefon saya hanya ada nombor anak-anak saja yang disimpankan oleh Abam untuk memudahkan saya menghubungi mereka. Cuma seminggu sebelum Abam perg1 menghadap illahi, nombor telefon Abam hilang tiba-tiba dan saya memang tak dapat menghubunginya. Tapi, Abam tak pernah lupa telefon saya,” katanya.

Bahkan, katanya dia kini hanya mahu memikirkan nasibnya sahaja selepas kehil4ngan anak tersayangnya. “Lant4k dia lah, dia nak keluar ke, tak nak keluar ke, saya tak ada cakap apa pun. Saya tak hir4u. Saya fikir anak saya yang sudah pergi sahaja. Siapa nak tanggung saya makan, saya fikir tu,” luahnya ketika ditemui selepas Majlis Tahlil anjuran Astro Warna yang diadakan di Masjid Wilayah Persekutuan, Kuala Lumpur.

Jelasnya, lagi, baik Hidayah atau dirinya, masing-masing tidak pernah berhubung selepas pemerg1an Abam. “Dia tak ada nombor telefon saya, saya pun tak ada nombor telefon dia. Ujarnya, lebih baik dia dan Hidayah, masing-masing tidak berhubung selepas pemerg1an Abam.

“Saya hanya tahu nombor yang sudah disimpan dalam telefon. Semuanya nombor telefon anak-anak saya,” katanya. Sebelum ini, kisah keluarga Ali menjadi perhatian selepas usahawan Datuk Seri Aliff Syukri menyiarkan temu bual bersama balu Abam, Nor Hidayah secara live di Facebook.

Dalam temu bual itu, usahawan tersebut menyentuh isu sensit1f berkaitan harta pusaka. Situasi tersebut kemudian menjadi teg4ng sehingga mencetuskan perb4lahan dua keluarga dan mendapat perhatian warganet. Abam pergi menghadap illahi pada 10 Februari lalu akibat dem4m panas.

Sumber: gempak via metro

Terkejuut Ini Yang Terjadi Saat Ibu Abam Menonton Filem Terakhir Abam Di Panggung Wayang. Warganet Terkejuut Dengan Apa Yg Dilakukan Penerbit.

SEPANJANG menonton filem Jodoh Sy4itan di malam gala yang diadakan pada Jumaat, ibu kepada pelawak Abam Bocey iaitu Sabariah Arshad tidak dapat menahan air matanya daripada mengalir. Sabariah, 63, memberitahu karya terakhir lakonan Abam itu membuatkan dia berasakan Abam masih berada di sisinya.

“Saya rasa seperti dia ada di sebelah saya. Rasa seperti ada dekat dengan saya. Walaupun dia sudah tidak ada, karyanya masih ada. Sabariah menerima sumbangan daripada penerbit filem Jodoh Syaitan. “Saya harap, orang ramai dapat sokong dan tonton filem ini,” katanya kepada mStar.

Sabariah ditemui ketika malam gala filem Jodoh Syaitan di E@Curve, Petaling Jaya, pada malam, Jumaat. Filem itu juga merupakan filem terakhir lakonan Abam sebelum dia perg1 menghadap illahi 10 Februari lalu. Pada malam gala itu, penerbit filem iaitu Da Motion Sdn Bhd turut menyampaikan sumbangan kepada keluarga Abam Bocey berikutan pemerg1an pelawak popular itu baru-baru ini.

Walaupun abam sudah tiada, dia masih diingati dan dihargai. SABARIAH ARSHAD, IBU ABAM BOCEY. Sumbangan berupa wang tunai disampaikan penerbit, Datin Norliza Samion dan Prof Datuk Dr Azman Ching kepada ibu Abam, Sabariah Arshad di malam gala tayangan filem berkenaan.

Dalam pada itu, Sabariah meluahkan rasa syukur dan terima kasihnya kepada Norliza dan Azman atas sumbangan yang diberikan. “Terima kasih kepada pihak produksi atas sumbangan ini. Walaupun abam sudah tiada, dia masih diingati dan dihargai,” ujarnya.

Penggambaran filem bermula pada 18 Julai 2018 di Pasir Puteh, Kelantan dan Jertih, Terengganu. Sementara itu, Norliza mewakili syarikatnya berkata, itu adalah sumbangan daripada seluruh produksi di atas pemerg1an Abam.

Seluruh produksi filem Jodoh Sy4itan juga bersedih dengan pemergian penerbitnya yang juga suami Norliza, Datuk Mokharul Shamsul Mokhtar. Mokharul yang mesra disapa Datuk Are Sey turut berlakon dalam filem itu dan perg1 menghadap illahi selepas terbabit dalam kejadian yang tak diingini di jalan raya pada 24 Mei tahun lalu.

Selain Abam, filem arahan Ismail Bob Hashim ini turut dibintangi Soffi Jikan, Aprena Manrose, Jay Iswazir, Kamarul Yusoff dan Fauziah Nawi. Ia akan ditayangkan di pawagam seluruh negara bermula 5 Mac ini.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

 Sumber: Mstar via media metro terkini

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Terkejuut tiba tiba ibu Abam dedahkan sesuatu yang mengejuutkan tentang balu Abam. Tak sangka sampai macam tu sekali."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*