Ini rupanya jumlah gaji pawi yg tak di sangka patutlah boleh belikan adik syatilla iphone pro max 2 biji lagi,wlu pun dia x ngaku?

TMJ Dedahkan Nilai Gaji Safawi,Haziq,Syamer & Dominic Tan

SIAPA YANG BAYAR MAHAL?

Apabila pasukan mempunyai masalah kewangan ia sentiasa disebabkan daripada kesilapan pengurusan. Ia bermaksud anda tidak bertanggungjawab dan anda telah berbelanja lebih daripada apa yang anda terima. Inilah kes yang berlaku dalam bola sepak tanah air. Tetapi ada juga pihak tidak bertanggungjawab yang ingin lepas tangan dan mengatakan oleh kerana Kelab Bolasepak Johor Darul Ta’zim (JDT) beli pemain mahal, jadi mereka pula kena bersaing dan perlu bayar mahal.

JDT merupakan sebuah kelab yang besar tetapi berjaya menjaga perbelanjaan. Contohnya, ketika kami menandatangani Haziq Nadzli (penjaga gol Malaysia) beliau menerima gaji hanya RM11,000. Safawi Rasid pula, penjaring terbanyak kami untuk musim ini yang juga merupakan pemain muda bernilai hanya menerima gaji sebanyak RM12,000.

Syameer Kutty, RM14,000 dan Dominic Tan, RM 15,000. JDT telah melepaskan pemain yang diberikan gaji mahal seperti Safee Sali, Nazrin Nawi, Chanturu dan Gopinathan tetapi pemain yang berada di JDT semuanya yang diberikan gaji yang munasabah. Kelab lain membayar sejumlah gaji yang lebih besar kepada pemain. Sebagai contoh, Indra Putra Mayuddin dibayar sehingga RM70 ribu dan Nor shahrul Idlan Thalaha dibayar sehingga RM100 ribu semasa bermain dengan pasukan ATM.

Oleh itu, bagi saya apabila ada masalah kewangan atau pun tidak boleh bayar gaji pemain ia adalah jelas berpunca dari kesilapan pengurusan. Oleh itu, tidak perlu menggunakan JDT sebagai alasan atas kesil4pan anda.

Ketika saya tandatangani Safawi dari T-Team, beliau terima tawaran sebanyak 30 ribu hingga 40 ribu daripada pasukan lain tetapi beliau datang kesini dengan harga 12 ribu sahaja. Kenapa? Kerana ini adalah sebuah kelab bola sepak. Anda tahu apabila anda bermain untuk JDT, anda akan ada fasiliti yang terbaik, jurulatih yang bagus, anda dikelilingi oleh pemain yang terbaik dan anda bermain di peringkat antarabangsa seperti Piala AFC. Pemain JDT diberikan gaji yang munasabah dan mereka juga menerima ‘good bonus’. Jadi ini adalah ’win-win situation’. Pendedahan yang anda terima bukan sahaja di peringkat domestik tetapi juga di peringkat antarabangsa.

Kini, Safawi dan rakan-rakan akan jadi pemain pertama di negara ini yang akan bermain di kejohanan ACL. Jadi apabila ada pihak mengatakan pemain datang ke JDT kerana duit sahaja sebenarnya ia sama sekali tidak benar. Meraka datang ke sini kerana ingin bermain untuk sebuah kelab bola sepak yang profesional.

Dan saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan tahniah dan syabas kepada JDT kerana telah memenangi 11 piala dengan fasiliti terbaik, kejayaan luar dan dalam padang tanpa menggunakan satu sen pun duit dari kerajaan.

DYAM Mejar Jeneral Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, Tunku Mahkota Johor

–  tapi,kalau pawi hanya dapat sebulan 12 ribu ringgit. taklah semewah mana.  

gambar kereta pawi mcm Merc AMG?

 

Tak mintak satu sen pon– Netizen Kant0ikan Syifa Melvin, Siap St4lk Timeline Twitter Tunjuk Hadiah Safawi Beri

Kecoh timeline media sosial hari ini selepas Tunku Ismail Sultan Ibrahim katanya telah hilang sabar terhadap pemain bola sepak, Safawi Rashid selepas prestasinya makin menurun.

Akibat daripada itu, Tunku Ismail telah memuat naik beberapa siri instastory yang memerli kekasih Safawi, Syifa Melvin yang ditvduh menjadi penyebab kepada masalah tersebut.

 

Namun instastory ini dibalas semula oleh Syifa yang menjelaskan bahawa dia langsung tidak pernah minta sesen pun daripada Safawi bahkan memaksa lelaki tersebut untuk mengahwininya. Pulak… 

 

“Finally! My 2nd piece of Promax… Tq sayang ilysm” 

 

 

 

Namun penjelasan Syifa nampaknya tidak diterima warga netizen apabila mereka telah ‘kant0ikan’ adik kepada pelakon Syatilla Melvin ini dengan memuat naik beberapa bukt1.

Menerusi perkongsian netizen di Twitter, Safawi katanya telah membelikan Syifa dua buah Iphone 11 Pro Max dan beberapa barangan mewah lain buat menambat hati kekasihnya tu.

“Betul lah ni, tak mintak sen sen, mintak ribu terus”

 

 

Rata-rata netizen yang membaca tweet ni telah mengkr1tik tindakan Syifa malah siap ada yang tr0ll kekasih pemain bola sepak tersebut. Ramai menuduh Syifa juga sebagai ‘g0ld d1gger’.

Dalam pada itu, Safawi telah memohon maaf atas prestasinya yang merundum sepanjang 3 aksi musim ini kepada penyokong JDT termasuklah Tunku Ismail Sultan Ibrahim, lapor Harian Metro.

Apa-apapun kita doakan semoga mas4lah ini cepat selesai dan janganlah ada sengketa antara Safawi, Tunku Ismail dan Syifa Melvin lagi. 

Sumber: lobakmerah

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : penakita

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Ini rupanya jumlah gaji pawi yg tak di sangka patutlah boleh belikan adik syatilla iphone pro max 2 biji lagi,wlu pun dia x ngaku?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*