‘Stop Panggil Dia Bod0h’ – Syifa Melvin ‘Back Up’ Safawi Rasid, Rayu Henti Kec4man!

Hubungan persahabatan antara pemain bola sepak JDT iaitu Safawi Rasid dan Syifa Melvin mula goy4h apabila mereka menerima teguran tegas dari Tengku Mahkota Johor, Tunku Ismail. Tidak hanya berakhir disitu, rata-rata netizen turut bersetuju dengan kenyataan dari Tengku Mahkota Johor yang menyifatkan prestasi Safawi makin merudum.

Terbaru, Syifa Melvin menerusi IG Story di akaun miliknya ‘back-up’ dan meninggalkan pesanan buat netizen agar hentikan kec4man terhadap Safawi.

Stop calling Safawi ‘bod0h’

Syifa menasihati netizen untuk hentikan kutvkan dan krit1kan terhadap Safawi. Malah, dia turut menyifatkan netizen tidak tahu keseluruhan cerita sebenar yang berlaku antara mereka berdua. Dia turut menjelaskan bvkti screen shot perbualan yang tersebar antara Safawi danTMJ adalah perbualan lama.

His birthday today, what a gift!

Selain itu, Syifa turut memohon agar netizen sentiasa memberi sokongan moral kepada pemain JDT itu, bukan hanya kec4man terhadap dirinya. Lebih istimewa lagi, hari ini merupakan hari ulang tahun kelahiran Safawi dan tidak sepatutnya dia menerima ‘hadiah’ berbentuk krit1kan seperti ini.

Sebagai sahabat, Syifa juga menjelaskan bahawa Safawi terp4ksa menanggung keluarganya di kampung dan memerlukan banyak kos. Oleh demikian, dia merayu agar menghentikan salah faham ini dan memohon agar Safawi kembali ke perlawanan.

Aku tahu hati budi dia

Bukan hanya itu sahaja, Syifa Melvin rela menghadap krit1kan dan kec4man netizen berbanding melemparkan krit1kan tersebut kepada Safawi. Dia menjelaskan tindakannya ini adalah disebabkan Syifa tahu hati budi Safawi yang merupakan seorang yang baik.

Tambahnya, dia turut memohon netizen untuk hentikan perbualan mengenai pemberian Safawi kepadanya seperti telefon dan beg tangan berjenama. Itu merupakan pemberian sempena hari jadi bukannya diminta oleh Syifa Melvin.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: Syifa Melvin/OhBulan

Apa komen anda?

Be the first to comment on "‘Stop Panggil Dia Bod0h’ – Syifa Melvin ‘Back Up’ Safawi Rasid, Rayu Henti Kec4man!"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*