Syifa harus guna ‘kuasa cinta’ tingkat prestasi Pawi, ini komen mengeejut seorang legenda

KUALA LUMPUR: ‘Tidak salah ada kekasih tetapi kekasih pun perlu faham keperluan pemain bola sepak.’

Itu reaksi bekas pemain kebangsaan, Azlan Johar ketika mengulas mengenai penyer4ng Johor Darul Ta’zim (JDT), Safawi Rasid yang sedang berg3lut dengan mas4lah prestasi kerana dikatakan berdepan tek4nan daripada kekasihnya yang juga seorang pelakon, Syifa Melvin yang mendesaknya berkahwin.

Jelas Azlan, kehadiran Syifa seharusnya menjadi pemb4kar semangat buat Safawi supaya terus meningkat menjadi pemain lebih baik, namun sebaliknya berlaku apabila penyer4ng kebangsaan itu g4gal meneruskan rentak konsisten seperti musim lalu.

“Semua orang mahu lihat Safawi berjaya dan bertambah maju. Sebenarnya saya gembira kerana dia sudah ada kekasih dan dia ada tempat untuk meluahkan perasaan dan bermanja.

“Cuma, kekasihnya perlu memahami karier Safawi sebagai pemain. Sebagai kekasih, dia (Syifa) secara tidak langsung membantu memajukan lagi kariernya dan menjadikan dia pemain yang lebih baik.

“Ini semua berg4ntung kepada Safawi sendiri. Kalau dia rasa kekasihnya itu boleh membantu kariernya, mungkin mereka boleh menuju ke peringkat seterusnya tetapi kalau tidak, dia sendiri tahu apa yang patut dilakukannya.

“Tetapi jangan lupa kerana kita ini Muslim jadi setiap gerak dan tingkah laku kita ada batasan. Saya rasa dia cukup matang menyelesaikan mas4lah peribadinya. Dia pun ada ramai senior dalam pasukan untuk mendapatkan bantuan nasihat,” katanya.

Dalam masa sama, Azlan turut menyifatkan bekas penyerang T-Team itu beruntung kerana memiliki bos seperti Tunku Ismail Sultan Ibrahim yang begitu mengambil berat prestasinya.

“Safawi sentiasa menjadi perhatian kerana kita tahu kualitinya. Sebab itulah Tunku Ismail sentiasa mengambil berat dan berterus terang mengenai prestasinya kerana mahu dia bangkit.

“Safawi perlu menerima teguran ini dengan baik dan jadikannya sebagai pemangkin semangat untuk maju ke hadapan. Jangan biarkan orang yang mahu melihat kamu jatuh bergembira dengan perkara ini,” katanya.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : BH

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Syifa harus guna ‘kuasa cinta’ tingkat prestasi Pawi, ini komen mengeejut seorang legenda"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*