“Memang sedap dia masak, saya sarankan anak muda kahwin cepat..” Suami Emma Maembong.

Siapa sangka perkenalan singkat selama dua bulan antara Emma Maembong dan suaminya, Muhammad Shazli Azhar yang merupakan seorang juruterbang berakhir di jinjang pelamin. Emma menyifatkan suaminya itu seorang yang mementingkan keluar, agama serta bersikap matang.

Menurut Emma dia bersyukur dikurniakan seorang suami yang memahami dan suaminya adalah hadiah daripada Allah untuk dirinya. Dalam pada itu, Emma mengakui dia tidak tahu memasak dan kini sedang cuba belajar demi suaminya.

“Saya terkejuut lagi, saya pun tak sangka yang saya ada suami, jadi isteri. Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar. Dia seorang yang memahami. Antara ramai kenal, dia lain dari yang lain.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Traditional night ✊🏽💯🇲🇾 ᴍᴀʟᴀᴍ ɢᴇᴍᴀʟᴀ sᴀʀɪ ᴇᴍᴍᴀ ᴍᴀᴇᴍʙᴏɴɢ & sʜᴀᴢʟɪ ᴅᴀᴛᴏ ᴀᴢʜᴀʀ . 06 Mac 2020 The Glass Suite By Boraombak , Marina Putrajaya . #malamgemalasari #EmmaxShazli . Venue @boraombak_marinaputrajaya . Decorator/Coordinator/Wedding Planner @weddingsbyemma . Official Photographer / Videographer @cstproduction . Bride/Groom Attire : @rizmanruzaini Makeup : @fiqqi.abdullah Hairstylist : @amyynadiaa Henna : @cempaka.inai Hand bouquet : @urbansitydesign . Others Photographer @atelierporto @pitcha_photographer . Wedding Organizers @along.zaisuria . Catering: @suricateringevent Wedding Cake : @adore_n_chantique_cakes . Welcome Board/Guess Book: @senitukang . Doorgift : @wardahbeauty . Drink : @yobickmalaysia Dessert: @acailab @aleas__closet @chikzbackie . Emcee : @raja.emcee P.A System : @edy_hussin . Invitation Card : @nikahsatu . Singer @shaffiqerwin @sevocestudio . Silat : @silatharimauberantai Dancer : @gtp_dancegroup . Wedding Crew : @emanizers @the_nizers #emmamaembong #emanizers #EmmaxShazli @emma.shazli

A post shared by @ shazli.a on

“Saya berdoa dulu di Mekah, Allah jodohkan saya dengan dia. Dia hadiah untuk saya daripada Allah

“Saya tengah belajar memasak lagi, semua orang tahu saya tak pandai masak. Jadi, saya cuba jadi yang terbaik buat suami saya. Inshaallah, saya akan cuba,” katanya.

Dalam pada itu, suaminya, Shazli Azhar turut berkongsikan keindahan berumah tangga dan memiliki seorang isteri yang mempunyai minat untuk belajar memasak. Malah, Shazli turut memuji masakan dan air tangan Emma.

“Banyak perbezaan dari sudut positif, dari kurang memasak dia dah mula belajar memasak. Memang sedap. Pengalaman saya pertama kali kahwin, ada isteri kemudian isteri pula masak. Feel itu lain, saya sarankan anak muda kahwin cepat,” katanya.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

sumber : rotikaya via orenlaici

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Memang sedap dia masak, saya sarankan anak muda kahwin cepat..” Suami Emma Maembong."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*