Diarahkan Kuar4ntin, Ebit Lew Dedahkan Kumpulan Pelajar Habiskan 30 Juzuk Al-Quran Berulang Kali

Penul4ran C0v1d-19 di Malaysia semakin meruncing apabila laporan terbaharu mencatatkan k3s meningkat kepada 428 k3s.

Keadaan ini menyebabkan pihak berkuasa mengambil langkah berjaga-jaga termasuk melakukan pemeriksaan terhadap ribuan individu dari beberapa negeri yang  menyertai program keagamaan di Masjid Sri Petaling kerana dibimbangi dij4ngkiti wabak koron4virvs.

Penceramah bebas, Ebit Lew, menerusi laman Facebook miliknya berkongsi foto sekumpulan pelajar Miftahul Ulum Sri Petaling Masjid Sri Petaling yang sedang dikuar4ntin atas arahan KKM.

Menurutnya, kesemua pelajar menghabiskan 30 juzuk Al-quran berulang-ulang dan melakukan solat tahajud bagi berdoa agar diturunkan rahmat kepada Malaysia dan seluruh dunia.

Sebak tengok gambar pelajar Miftahul Ulum Sri Petaling Masjid Sri Petaling sedang dikuarantin disana atas arahan KKM. Syukur tiada seorang pun positif. Semua negatif virvs c0vid. Mereka habiskan 30juz Al-Quran berulang-ulang. Mereka hidupkan malam dengan tahajud tarik rahmat Allah. Mereka tahajud menangis doakan rahmat buat negara kita dan seluruh dunia. 4pagi semua dah menangis berdoa. Begitu juga pendakwah yang sedang dikuar4ntin. Semoga semua cepat sembuh yer. Semoga semua ahli keluarga tabah yer. Allah bersama kita semua. Terima kaseh semua Dr dan warga kkm. I love u all. Allah sayang warga KKM yang sedang berjuang berjih4d.

Saya benar-benar sayang semua pendakwah dan anak-anak ini semua. Saya tak mampu lakukan dakwah seperti mereka. Saya tak hafal 30 juz Al-Quran dan belajar alim seperti mereka. Ini waktu saling mendoakan dan menasihati dengan baik kerana kita tak tahu apa dihadapan sana menanti. Ini bukan saat salahkan orang lain. Saya merayu semua saudaraku sekalian janganlah cakap bukan-bukan pada mereka. Semoga Allah maafkan kita semua.

Syukur 5 ribu orang yang berdaftar hadir hampir semuanya telah hadir membuat pemeriksaan. Syukur pada Allah. Tahniah pada semua. Dari mula lagi k3s brunei semua Masyaikh alim di sri Petaling telah mengarahkan semua yang hadir pergi membuat pemeriksaan. Siap mereka cari call wasap semua sahabat yang lain. Mereka ada sistem sangat baik untuk sampaikan maklumat pada pendakwah yang hadir. Terkejut tengok sistem data mereka. Cuma awalnya petugas kesihatan arahkan siapa tiada simptom kuarantin dirumah. Yerlah ramaikan masa tu. Utamakan yang ada simptom. Mereka terus kuar4ntin sendiri di rumah. Cuma ramai juga yang hadir orang biasa yang tiada nama mereka. Ceramah umum kan. Semua hadir. Kalau program lain tak tahulah ada data begitu ke tidak.

Semalam dekat Penang 30 ribu orang masih berkumpul bersesak. Hari ni beberapa hari program kementerian pelancongan akan melibatkan puluhan ribu orang ke seratus ribu orang menurut berita. Sekolah beribu orang pun baru semalam cuti sekolah. Presiden negara luar dan orang besar dah ramai kena. Pemain bola dan artis pun kena. Saat ini saat ubah gaya hidup dan amalan serta tawajuh pada Allah. Saya pun tangguhkan program prokids saya yang dah bayar semua makanan dan lain-lain. Puluh ribu ringgit juga kami tanggung. Walau terasa berat sangat. Takperlah demi keselamatan kita semua kerana Allah.

Sahabatku sekalian yang amat saya kasihi jom kita semua pohon pertolongan Allah tarik rahmat Allah. Donald Trump pun hari ini berdoa dan menyeru semua yang jauh dari tuhan dekat dengan tuhan. Mereka berdoa online seluruh Amerika. Seluruh Amerika menyambutnya. Tidaklah kita sama dengan mereka. Tetapi marilah kita semua berdoa pada Allah yang Maha Mendengar. Maha berkuasa. Tiada yang berkuasa melainkan Allah. Dia jaga kita dulu kini dan selamanya. Sentiasa mendengar semua doa, ucapan,dan sangkaan kita.

Jom kita semua terus berdoa. Berusaha menjaga kebersihan. Menasihati dengan baik. Saling berdoa. Sedih ada yang tulis bukan-bukan terhadap jemaah tabligh. Contohilah Dr Zulkifli Al Bakri dalam memberi nasihat dan alim yang lain. Janganlah kerana segelintir beberapa orang kita hina mereka. Saya t4kut bila kita hin4 dan c4ci menc4ci sesama kita. Azab Allah lebih cepat dan rahmat hilang. Buat yang telah positif kita doakan mereka dan solat hajat doa mereka sembuh.. Jauhkanlah cakap bukan-bukan. Siapa tahu dimana dan waktu bila nak kena kan. Tugas kita berjaga-jaga mengikut arahan KKM dan tingkatkan hubungan kita dengan Allah dan banyak bertaubat.

Syabas tahniah kepada KKM. Saat kita dinasihatkan mengelak tempat awam dan sesak. Mereka barisan hadapan membantu mereka yang s4kit. Panas pakaian tu. Tak makan dan minum. Nak ke tandas pun risau. Begitu juga di lab semuanya. Jom kita bantu mereka dan berusaha menceg4h dengan amalkan nasihat yang telah dibagitahu pada kita. Allah pasti beri pahala syurga dan rahmat besar untuk semua Dr dan Petugas kesihatan. Jom kita bantu mereka. Jom doakan mereka semua

Buat yang belum buat pemeriksaan pergilah membuat pemeriksaan. Yang patut kuara4ntin. Terus kuar4ntin diri. Jaga kebersihan dan terus berdoa sama-sama yer.

Jom kita bersatu hati dan berkasih sayang kerana Allah. Hanya Redha Allah kita semua harapkan. Kita semua pesan keluarga jaga solat. Bangun tahajud dan dhuha. Buat Talim rumah. Baca manzil setiap pagi dan doa-doa Nabi saw. Sedekah dan cakap kebesaran Allah. Tiada yang boleh angkat wab4k virvs c0vid 19 melainkan Allah. KeranaNya kita berusaha kepadaNya sepenuhnya kita berserah. Lahaulawala Quwatailla billah. Semoga menjadi asbab hidayah seluruh alam – ebitlew

Sumber: Ebit Lew

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: sk

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Diarahkan Kuar4ntin, Ebit Lew Dedahkan Kumpulan Pelajar Habiskan 30 Juzuk Al-Quran Berulang Kali"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*