Irwansyah Songl4p Duit Kawan RM470,000

Pelakon popular Indonesia, Irwansyah ditvduh melakukan pen1puan dalam perniagaan bersama seorang lelaki dikenali sebagai Fakhran Rifqi sekitar tiga tahun lalu.

Menurut Fakhran, Irwan dan rakan-rakannya telah bersub4hat men1pu sejumlah wang miliknya bernilai 1.7 bilion rupiah (RM470,419).

Fakran memberitahu dia telah dipujvk oleh salah seorang rakan Irwan iaitu dikenali dengan nama Hafiz untuk menjalankan perniagaan makanan di PT Gigieat Indonesia Raya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Apabila shalat telah dilaksanakan, maka bertebarlah km di bumi , carilah karunia Allah dan ingat lah Allah banyak2 agar kamu beruntung QS Al Jumu’ah 62:10 #jumatmubarak

A post shared by Irwansyah (@irwansyah_15) on

Selepas berbincang, Fakhran meletakkan pegangan bernilai dengan nilai terbabit untuk perniagaan Irwan.

Tambah Fakhran, dia tertarik untuk melabur dalam perniagaan Irwan kerana mend4kwa mereka menggunakan undang-undang Islam disebut syirkah.

Namun, selepas melabur, Irwan membahagikan wang keuntungan itu bersama rakan-rakannya.

“Awalnya dia (Irwan) mengatakan akan membuka 100 buah outlet. Ternyata beberapa bulan kemudian mereka berbagi keuntungan,” katanya yang diwakili peguam Diarson Lubis.

Laporan polis telah dibuat oleh Farkhan pada Januari lalu.

Pelakon filem Heart itu pernah menggel4pkan wang benilai hampir 2 bilion rupiah (RM553,434) milik usahawan dan influencer Medina Zein.

 

Sumber: Tribunnews

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: GEMPAK

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Irwansyah Songl4p Duit Kawan RM470,000"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*