“Jangan deket-deket, t4kut Cor0na” – Wanita Lemp4r Wang Dari Dalam Kereta Dekat Peniaga Buah Konon Takvt Jangk1t Cov1d-19

Di media sosial Indonesia sekarang ini tengah heb0h pasal seorang wanita lemp4r duit dari dalam kereta dekat penjual buah semasa tengah beli buah duku dari lelaki tersebut.

Menerusi Tribun, aksi lempar wang itu dilakukan kononnya takut kena jangk1t Cor0nav1rus yang ada dekat tubuh badan peniaga itu dengan barang-barang yang dia jual.

Jangan dekat-dekat takvt Cor0na”

Perbuatan itu dirakam dan dimuat naik di Instagram wanita itu sendiri sebelum merebak luas ke akaun yang lain.

Wanita bernama Okta itu hendak membeli buah duku dekat kawasan kaki lima lepas dah beli peniaga itu pun nak berikan kepadanya yang berada di dalam kereta.

Masa peniaga tu dah dekat, wanita itu macam menggelit4t ket4kutan nak sentvh plastik bungkusan buah duku tu. Malah dia siap suruh peniaga tu jangan dengan dia.

Si peniaga itu  pun meyakinkan bahawa dirinya tak ada dijangkiti Cor0na langsung.

“Gak apa-apa. virvsnya juga t4kut sendiri,” jawab peniaga itu.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

BEREDAR VIDEO VIRAL SEORANG PEMBELI DUKU YANG TIDAK SOPAN DAN TIDAK MANUSIAWI KEPADA PENJUAL DUKU DENGAN CARA MELEMPAR UANG UNTUK MENGHINDARI TERPAPAR NYA VIRUS CORONA ( COVID-19 ) tim @pandeglangeksis mengklarifikasi atas kejadian tersebut silahkan simak videonya pesan dari penjual dukuh tersebut , “buat s mbanya kedepannya jngn gtu lagi , dan jngn terulang pada orang lain” 🙏

A post shared by #pandeglangeksis (@pandeglangeksis) on

Wanita itu teri4k macam orang hister1a sebab t4kut sebelum lemp4r duit sambil gelak-gelak dekat peniaga itu.

Kata wanita tersebut dia merupakan pelanggan tetap kedai buah itu dan dah selalu sangat bergur4u kasar.

Orang tuh pada salah paham sama video gue yang melempar uang.Hey ya, sebelum tu video viral itu tuh dah disetting duluan. Gue sering becandaan sama tu pedagang. Itu tuh udah jadi langganan gue beli duku” 

Dah dirancang awal-awal

Kata wanita itu, perbuatannya sebenarnya telah dirancang awal-awal sebelum rakam dan ada minta kebenaran peniaga tersebut.

Katanya dia plan  lelaki itu lemp4r buah kat dia dan dia lemp4r duit.

Jadi ya kalian tuh cuman ngelihat depannya doang. Kayak gitu langsung direkam dan dishare. Gue tuh udah minta maaf dan udah disetting. Mas ada Virvs Cor0na. Nanti mas melempar dukunya ke saya plastiknya, dan saya melempar uangnya. Dia juga gak masalah tuh,” tegas Okta.

Tak dirancang – Peniaga 

Tapi menurut peniaga buah duku tersebut, dia tak ada pun kerjasama dengan wanita itu untuk masuk dalam video buat aksi lempar wang dekat dia.

Bahkan dia sendiri tak sedar yang dia tengah dirakam.

Enggak (settingan). Kirain saya tuh ada yang megang HP yang logo Apple kirain gak mideoin, Pokoknya buat si teteh, jangan diulangin lagi yang kayak tadi. Boleh jangan deket-deket, tapi kalau pembayaran, uangnya jangan dilemparin, gak sopan”

Katanya lagi, layanan itu tak sepatutnya dilakukan. Mendengar penjelasan daripada peniaga buah itu, wanita itu pun bersemuka dengan peniaga tersebut untuk minta maaf.

Bapak, Okta tidak akan melakukan hal seperti itu lagi,.bapak maafin Okta gak?”

Bagaimanapun peniaga itu telah memaafkan wanita tersebut. Memanglah benar nak social distancing. tapi jangan lah sampai buat gaya nak menjatvhkan dan memperlek3hkan seseorang.

Wanita itu pun dah mengaku sil4pnya, harap dapatlah jadi pengajaran, jangan disebabkan cov1d-19, kita hilang pertimbangan dan perik3manusiaan.

 

 

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : LM

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Jangan deket-deket, t4kut Cor0na” – Wanita Lemp4r Wang Dari Dalam Kereta Dekat Peniaga Buah Konon Takvt Jangk1t Cov1d-19"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*