Fazura di Sam4n, Keputusan Pada Bulan Mei Nanti

KUALA LUMPUR: Mahkamah Tinggi di sini, hari ini menetapkan 6 Mei untuk keputusan k3s saman pemilik syarikat Maydan Trading terhadap Fazura, atau nama sebenarnya Nur Fazura Shariffudin atas d4kwaan mel4nggar perjanjian syarikat selepas pelakon yang juga penyanyi itu melancarkan produk k3sihatan dan kecantikan ‘Trudolly’ dalam tempoh perjanjian.

Hakim Datuk Mohd Firuz Jaffril sepatutnya membuat keputusan itu hari ini, namun ditangguhkan pada 6 Mei, berikutan lanjutan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) oleh kerajaan.

Perkara itu dimaklumkan peguam Fakhrul Azman Abu Hassan yang mewakili Nur Fazura ketika dihubungi BERNAMA hari ini.

Mahkamah sebelum ini mendengar keterangan daripada beberapa saksi, termasuk Nur Fazura.

Narhamdan Abd Malek, yang memiliki dan menjual produk k3sihatan, iaitu ‘candy’ yang boleh dikunyah dikenali sebagai ‘Q Tab’ untuk k3sihatan rambut, kulit dan kuku memfailkan s4man pada 16 Disember 2017 dengan menamakan Nur Fazura, 37, dan Universal Music Sdn Bhd sebagai defendan pertama dan kedua.

Dalam penyataan tuntutan, Narhamdan selaku plaintif mend4kwa pada 10 Ogos 2017 terdapat perjanjian antara beliau dengan Universal Music supaya Nur Fazura memasarkan produk ‘Q Tab’ dalam tempoh enam bulan melalui media sosial, khususnya Instagram milik pelakon itu, selain Nur Fazura perlu mengambil gambar dan video bagi kegunaan plaintif dalam pemasaran produk berkenaan.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Don’t mind me but I’m still smitten with my ex-boyfriend. 🥰😍

A post shared by Nur Fazura (@missfazura) on

Plantif mend4kwa selepas beliau menandatangani perjanjian pada 10 Ogos, 2017 untuk perkhidmatan defendan pertama (Nur Fazura), plaintif sudah membayar RM100,000 kepada defendan kedua (Universal Music) dan wang RM56,000 turut dibayar pada 24 Ogos tahun sama, mengikut syarat perjanjian dipersetujui.

Bagaimanapun, plaintif mend4kwa pada akhir September 2017, Nur Fazura melancar dan memasarkan produk k3sihatan dan kecantikan berasingan, iaitu ‘TRUDOLLY ‘TruBeauty’ oleh Fazura sepanjang tempoh perjanjian berkenaan.

d4kwa Narhamdan, akibat pel4nggaran yang berlaku dalam pemasaran Trudolly oleh Fazura dan Universal Music dalam persaingan dengan produk ‘Q Tab’, plaintif mengalami kerugian apabila pemasaran produknya diabaikan dan memihak kepada Trudolly, selain mend4kwa penjualan produk ‘Q Tab’ sudah berkurangan.

Oleh itu, plaintif antara lain menuntut pembayaran balik RM156,000 daripada kedua-dua defendan, ganti rugi RM141,755.61 kerana pel4nggaran kontrak, faedah dan kos.

Fazura dalam penyataan pembelaan difailkan pada 29 Januari, 2018 mend4kwa beliau tidak pernah memasuki apa-apa perjanjian dengan plaintif, tidak terikat serta tidak mempunyai sebarang kontrak perjanjian dengan plaintif. – BERNAMA

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

lovers gonna love.

A post shared by Nur Fazura (@missfazura) on

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#MostGlam2019 @glammalaysia • make up by @kfbongmakeup • hair by @ckayliow • dress by @rizmanruzaini • photographed by @taufiqnadzri

A post shared by Nur Fazura (@missfazura) on

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: BH

 

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Fazura di Sam4n, Keputusan Pada Bulan Mei Nanti"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*