“Muka leb4m & berd4rah..” video yang dimuat naik Janna Nick jadi tanda tanya orang ramai

Jangan kas4ri seorang wanita, walau mcm mana sekalipun perangainya, sifatnya, walau sekas4r manapun dia, walau cer3wetnya dia, walau ada kelakuannya yang kau tak suka, kerana wanita,tetap insan yang berhati lembut.

Sebahagian orang mungkin menganggap wanita sebagai racvn dunia. Namun dalam Islam, wanita diibaratkan layaknya perhiasaan dunia. Wanita itu adalah insan yang istimewa. Mereka begitu teg4r dan kuat.

Namun di sisi lain, mereka juga berubah menjadi sangat em0si serta rapvh. Hal ini kerana wanita cenderung menggunakan perasaan dibandingkan logik.

Menurut penelitian, kadar produksi hormo0n dalam tubuh wanita juga sering mengalami perubahan (misalnya saja ketika ham1l dan menstrvasi), itulah mengapa wanita sangat mudah moody serta mudah emosional.

Janna Nick kena pukul?

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Aku akan ingat sampai mati… @zizanrazak869 #stopdomesticviolence #mugshot

A post shared by Janna Nick (@jannanick) on

Pelakon berbakat Janna Nick baru-baru ini memuatnaik satu video dengan wajahnya yang seakan baru lepas dipvkul. Video dengan muka Janna Nick leb4m dan berd4rah itu telah meraih perhatian ramai.

Menerusi rakaman pendek itu kelihatan Janna Nick dengan muka yang berbekas seolah baru lepas dipukvl melakonkan satu watak yang dia seakan menjadi m4ngsa der4.

VIDEO

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Janna Nick (@jannanick) on

Nampak macam real betul lakonan Janna Nick ini! Video berdurasi satu minit 37 saat itu telah meraih lebih 437 ribu tontonan dan hampir 70 ribu likes.

Biar pun video itu menampakkan Janna Nick sangat serius, namun komen dari Zizan Razak membuatkan ramai tertawa. Komen dari Zizan ini telah meraih hampir 800 likes dan rata-rata netizen yang menonton video muka Janna Nick lebam ini meninggalkan reaksi mereka seperti berikut:

“Kenapa hidung period?? Letak pad situ nanti ok. Period memang mood mcm tu. Sabar ok.” Zizan Razak.

Komen dari Zizan ini telah meraih hampir 800 likes dan rata-rata netizen yang menonton video muka Janna Nick lebam ini meninggalkan reaksi mereka seperti berikut:

“Ni betul2 ker? Klu betul ni. Kau kena ada bodyguard dah lepas ni. 24h”.

Menerusi perkongsian lain, Janna Nick berkongsikan foto dengan kesan muka yang sama. Namun berdasarkan tanda pagar ‘#stopdomesticviol3nce’ di bahagian kapsyennya foto itu adalah untuk kempen ‘hentikan pender4an dom3stik’.

Nabi Muhammad S.A.W mendidik umatnya supaya menyantuni wanita. Antara hadis baginda yang termasyhur, mafhumnya; yang terbaik daripada kalangan kami adalah yang melakukan yang terbaik untuk wanitanya. Justeru Islam sebagai agama keamanan dan mendidik akhlak, jelas sekali melar4ng lelaki daripada bertindak kas4r terhadap wanita.

Lelaki yang mengas4ri wanita, bahkan yang mengancam untuk menggunakan kekas4ran ke atas wanita adalah lelaki yang bacvl. Ini semua orang tahu. Sesiapa pun yang mengas4ri perempuan pastinya akan dilihat seolah-olah sya1tan bertopengkan manusia.

Tidak kira apa alasan sekalipun, perempuan tidak wajar dikas4ri. Baik dengan tutur kata atau kerja buat serta perlakuan fizikal.

Tuhan mencipta perempuan supaya disantuni. Bukan untuk dikas4ri, diherd1k atau dic4ci m4ki. Tanpa perlu dipertimbangkan apa jua latar belakang keturunan, agama, pendidikan, perempuan tetap perempuan. Dia mungkin isteri seseorang atau adik, kakak dan ibu kepada seseorang.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Kredit: HCL  | IG Janna Nick

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Muka leb4m & berd4rah..” video yang dimuat naik Janna Nick jadi tanda tanya orang ramai"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*