“Nak berniaga biar jujur” – Aliff Syukri Kant0i Jual Topeng Muka Tak Kalis Air?

Sejak kemunculan COV1D-19, ramai yang buat bisnes sampingan menghasilkan cecair pemb4smi kum4n & topeng pelindung muka sendiri. Produk ni macam pisang goreng panas sekarang.

Permintaan tengah tinggi, jadi bolehlah raih pendapatan sampingan sedikit sebanyak sepanjang tempoh PKP ni kan?

Turut tidak ketinggalan merebvt peluang tersedia untuk menjual keperluan ini adalah pengusaha kosmetik terkenal, Dato Aliff Syukri — yang menjual mask kalis air berharga RM25!

Dalam live video yang dikongsi menerusi laman Instagramnya, beliau dilihat cuba untuk mempromosikan produk keluarannya itu dengan melakukan demonstrasi. Ini bagi membuktikan bahawa topengnya tidak boleh ditembusi coronav1rus kerana mempunyai dua lapisan.

Video tersebut, turut dikongsi seorang pengguna Facebook.

“Ini coronav1rus…”

Dalam demonstrasi pertama, beliau cuba membuktikan topeng keluarannya itu tidak akan berjaya ditembusi oleh sebarang elemen bumi — misalnya angin.

“Haaa, nampak? Tak ada tembus, sebab kita pakai dua lapisan” katanya selepas meniup-niup api yang dinyalakan dengan lighter.

Okay. Netizen seterusnya mencabar beliau melakukan ujian kalis air, untuk melihat sama ada topeng itu mampu menghalang air daripada menembusinya.

Beliau menyahut cabaran tersebut. Namun, perkara yang tidak disangka-sangka berlaku — apabila air yang dituang tidak semena-mena menit1s ke bawah menembusi topeng ‘kalis air’ itu.

Kejadian itu membuatkan r1ak wajah beliau berubah serta-merta. Dek m4lu kerana kant0i overcla1med produk, topeng itu diletakkan ke tepi dan beliau meneruskan live videonya dengan aksi memotong buah mangga.

Tidak lama kemudian pada minit ke 2:00, mungkin kerana panas hati dengan cerc4an netizen — beliau cuba untuk melakukan ujian kalis air pada topeng muka jenis surg1cal pula.

Dan berlakulah satu lagi aksi yang amat memalvkan.

Hmm, korang tengok sini je lah.

“Lain kali cuba try test dulu…”

Apa pun, terlajak kant0i tak boleh nak undur. Nak damage control, mungkin boleh cetuskan kontr0versi lain tapi netizen tak mudah lupa.

Video tersebut telah mendapat 677k tontonan dan 36k share. Rata-rata netizen, menasihatkan beliau agar jujur dalam berniaga dan tidak mengeluarkan sebarang dakw4an yang melampaui kualiti sebenar produk dihasilkan.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: LOBAKMERAH

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Nak berniaga biar jujur” – Aliff Syukri Kant0i Jual Topeng Muka Tak Kalis Air?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*