“Ingat Kelak4r Ke Nak Gur4u Macam Ni” Dah Siapkan 16 Mangkuk Mee, Time Nak COD Rupanya Cust0mer ‘Pr4nk’ Je

Ramai yang terk3san dari segi pendap4tan sejak Cov1d-19 mula menul4r sehingga menjejaskan aktiviti harian kita. Antara yang paling terk3san adalah peniaga kecil-kecilan jadi bila dapat pesanan daripada customer punyalah seronok kan? Tapi, mal4ngnya bagi seorang peniaga di Singapura baru-baru ini dia telah dit1pu pula.

Melalui perkongsian di Facebook, seorang rider menceritakan kisah peniaga dit1pu oleh pelangg4nnya sendiri. Katanya, ada individu tidak bert4nggungjawab telah order sebanyak 16 mangkuk mee untuk dihantar.

Lepas dah bagi alamat dan siapkan tempahan, rider mengambil makanan tersebut dari peniaga untuk dihantar kepada pelanggan.

Tapi, rupa-rupanya bila dah sampai rumah tersebut ternyata ia adalah pr4nk semata-mata! Malah, ini bukan kali pertama pr4nk itu dilakukan kepada alamat tersebut.

Mana tidaknya, pemilik rumah sendiri terpaksa letak notis di luar rumah memberitahu bahawa mereka tidak pesan apa-apa makanan.

Disebabkan pr4nk itu, rider itu kerug1an caj penghantaran manakala peniaga tersebut kerugi4n modal yang terpaksa dit4nggung kerana pelanggan tersebut memilih ‘cash on delivery’.

Rider itu kemudian membuat lapor4n p0lis tentang ins1en ini. Janganlah jadi manusia tak bert4nggungjawab dan tak ada h4ti perut sampai sanggup t1pu orang macam ni.

Lagi-lagi time PKP macam ni, orang lagi perlukan duit kau pergi pr4nk pulak!

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : lobak merah/Oh MyMedia

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Ingat Kelak4r Ke Nak Gur4u Macam Ni” Dah Siapkan 16 Mangkuk Mee, Time Nak COD Rupanya Cust0mer ‘Pr4nk’ Je"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*