‘Saya J4hil, Tak Pandai, Saya Bukan Ustaz’ – Ebit Lew Dedah Sesuatu

Perintah Kawalan Pergerakan dijalankan, penceramah bebas, Ustaz Ebit Lew antara yang aktif menghulurkan bantuan kepada orang memerlukan termasuklah petugas barisan hadapan. Sumbangan yang disampaikan Ustaz Ebit merangkumi semua golongan termasuklah warga asing.

Namun, bantuan yang disampaikan kepada satu keluarga di Kedah mula menjadi bualan ramai dan ada cerita tidak sedap timbul. Ustaz Ebit Lew di Facebook memohon maaf andai ada yang tersinggvng.

Pen4t sangat rasa. Tapi bahagia sangat. Syukur pada Allah. Teringat mak dulu senyum bagi nasihat. Takper orang buat kita. Jangan kita buat orang. Selalu maafkan orang lain dan doakan semua orang bahagia dan masuk syurga. Kita hidup untuk Allah sayang. Jika ada kebaikan yang Allah terima saya hadiahkan buat arwh mak saya. Rindu bidadari dan anak-anak. Rindu ayah di kampung. Nak balik kl cepat lepas selesai semuanya.

Dah berlalu bertahun dalam kerja khidmat dan berkongsi kasih sayang semenjak kecil. Entah berapa hari lagi yang tinggal. Biarlah baki hidup ini dalam kebaikan. Jika Allah takdirkan walau berapa waktu yang tinggal. Masa tu sangat sekejap berlalu. Sedangkan banyak kerja dan amanah yang terlalu jauh dari sempurna.

Saya jahil, tak pndai. Saya bukan ustaz. Saya bukan sesiapa. Cuma cina belajar Islam. Terima kaseh semua terlalu ramai guru, keluarga dan sahabat mendoakan dan beri semangat. Allah sahaja balas semuanya.

Saya sekali lagi minta maaf pada semua. Saya tak berniat nak saki1tkan hati sesiapa pun. Betul ni. Maafkan saya yer semua. Saya pohon maaf pada semua yer. Doakan terlalu ramai lagi orang memerlukan bantuan dan sokongan. Bagaimana kita boleh lena sedangkan ada orang tidak dapat tidur lena kerana nasib mereka dengan kita tak sama. Walau memberi minum pada kucing atau anjing walau sedikit pun dipandang oleh Allah. Walau kita tak dapat bantu mereka semua. Kita buatlah apa yang kita termampu. Belajarlah melihat dengan cinta. Mendengar dengan cinta. Melalui hidup dengan cinta. Janganlah menyalahkan sesiapa kerana setiap kita bertanggungjawab atas diri kita dan masyarakat kita didepan Allah nanti. Semuanya sehingga satu hari nanti kita mendapat RedhaNya. Redha Allah segala-galanya. Usahlah takut keji1an atau penghin4an orang tapi yang paling men4kutkan kemurk4an Allah-ebitlew

Sumber : Ebit Lew

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: OHBULAN

Apa komen anda?

Be the first to comment on "‘Saya J4hil, Tak Pandai, Saya Bukan Ustaz’ – Ebit Lew Dedah Sesuatu"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*