“Saya tidak akan buat permohonan maaf, sebab saya tak buat salah..” – Ustaz Abu Syafiq

Masih hangat diperkatakan mengenai isu berkenaan kerja khidmat masyarakat yang dilakukan oleh ustaz Ebit Lew telah mendapat tentangan beberapa pihak.

Antara nama yang sering dikaitkan dalam isu ini adalah Ustaz Abu Syafiq, yang did4kwa memuat naik status di Facebook mempertikaikan cara ust Ebit Lew berkongsi mengenai sumbangan yang disalurkan.

Bagaimana pun, Ustaz Abu Syafiq dalam satu temu bual telefon yang dibuat oleh bekas wartawan TV3, Ryzal Ibrahim, telah menjelaskan segala isu yang berbangkit kini.

Menurut Ustaz Abu Syafiq, kenyataan awalnya berkenaan menjaga ai1b orang mi1skin sebenarnya tidak ditujukan khusus kepada Ustaz Ebit Lew.

“Saya lar4ng kalau sehingga mengai1bkan orang tu…”

Namun, disebabkan kenyataan itu berpadanan dengan aktiviti kerja amal yang dilakukan oleh Ustaz Ebit, membuatkan ramai mula menyangka bahawa status tersebut di buat untuk pendakwah tersebut.

“Kenyataan saya tiada kaitan pun dengan Ebit Lew sebelum ini…saya tidak kenal dan tak pernah bercakap dengan dia…”

Akan tetapi selepas isu itu mula tular, pendakwah tersebut terus membincangkan mengenai soal cara perkongsian ustaz Ebit mengenai golongan yang menerima sumbangan dirasakan tidak menjaga a1ib.

Justeru, apabila ditanya mengenai permohonan maaf, Ustaz Abu Syafiq menyatakan ia bukanlah keperluan untuk kerana dia tidak melakukan apa-apa kesal4han.

“Saya tidak akan buat permohonan maaf, sebab saya tak buat salah…”

Diharapkan, perkara ini dapat diselesaikan dengan cara yang baik tanpa perlu ada permusuhan, kerana di bulan yang mulia ini tiada salahnya untuk saling bermaafan.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : Ryzal Ibrahim via Hmtpress

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Saya tidak akan buat permohonan maaf, sebab saya tak buat salah..” – Ustaz Abu Syafiq"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*