Tak Mahu Terpalit Sama, ‘Kawan’ Isteri kpd Lelaki 0KU tu Tampil Ceritakan Perkara Sebenar

BAHAGIAN Penguatkuasaan Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu (JHEAT) kesal dengan penyebaran berita yang mendakwa jabatan berkenaan mengani1ayai seorang wanita dengan tvduhan berkhalw4t.

Isu terbabit menjadi perhatian dalam kalangan warganet sejak pagi selepas wanita terbabit mendakwa dit4han atas tudvhan berkh4lwat dengan seorang lelaki di rumahnya di daerah Besut, semalam.

Wanita terbabit mendakwa ditudvh berkhalw4t dengan lelaki yang mengaku ahli keluarga sedangkan ketika kejadian terdapat suami dan kakaknya serta empat kanak-kanak termasuk dua anaknya.

Ketua Pegawai Penguat Kuasa Syariah JHEAT Mohd Adnan Abdullah berkata, pihaknya sedia maklum dengan status dibuat m4ngsa di Facebook pagi tadi dan mengesahkan melakukan serbvan jam 11.20 malam.

Berdasarkan advan, risikan dan ikut SOP

Katanya, serbuan dilakukan hasil advan dan ri1sikan terdapat seorang lelaki yang kerap keluar masuk di rumah berkenaan.

“Ketika serbuan, terdapat lapan orang termasuk empat kanak-kanak di dalam rumah berkenaan dan kita menahan dua wanita yang juga pasangan adik-beradik dan seorang lelaki yang didakwa adik angkat kepada dua beradik itu,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Mohd Adnan berkata, pihaknya sedia maklum pen4hanan wanita berusia 30 tahun bersama adik lelaki angkatnya berusia 28 tahun menimbulkan pelbagai reaksi memandangkan suami wanita terbabit turut berada di rumah sama selain terdapat kakaknya yang berusia 40-an.

Katanya, pihaknya melakukan serbvan berdasarkan prosedur operasi standard (SOP) JHEAT sendiri dan pen4hanan itu dilakukan dengan mengambil kira pelbagai faktor.

“Wanita dan adik angkat itu ditahan atas kesalahan khalwat manakala kakak kepada wanita terbabit pula ditahan kerana bersubahat.

“Kita tidak nafikan suaminya ada di rumah berkenaan dan mereka mendakwa lelaki terbabit anak angkat kepada keluarga mereka namun ia tetap menjadi kes4lahan kerana mereka bukan m4hram apatah lagi suami wanita terbabit mengalami mas4lah kesihatan,” katanya.

Dalam hal ini, Mohd Adnan berkata, masyarakat tidak boleh menganggap ia tidak menjadi kes4lahan sekiranya di dalam rumah berkenaan terdapat ahli keluarga yang ramai.

Katanya, apabila terdapat lelaki yang bukan m4hram, ia juga menimbulkan syak yang menjadi kes4lahan.

“Dalam kes ini, JHEAT sudah membuat risi1kan sebelum mengambil tindakan dan bukannya sewenang-wenangnya mengambil tindakan sedemikian.

“Kes ini masih dalam siasatan dan kita harap semua pihak tidak membuat sebarang spekulasi dengan kes disiasat mengikut Seksyen 31 Enakmen Kesalahan J3nayah Syariah (Takzir) (Terengganu) 2001 iaitu khalw4t dan Seksyen 55 enakmen sama kerana penyubahatan,” katanya.

Siti Rohayu mohon jangan k3cam pejabat agama, dia hanya jalankan tugas, biar dia jalankan siasatan

Guys. Kuatnya hati seorang perempuan.

“Harini paksu dedikasikan coretan istimewa ni buat sahabat paksu yang ditimpa ujian.

Paksu terkesan dengan kisah menyayat hati sahabat paksu yang terpaksa tempuh dugaan sepanjang 2-3 tahun selepas suaminya kemalangan.

Gigih dan cekalnya dia lalui kehidupan dengan anak-anak menjaga suami yang lumpvh seluruh badan. Sumpah paksu kagum dan sangat-sangat terkesan.

Sebetulnya bukan paksu nak manjadi hero dalam permasalahan. Cuma paksu betul-betul kasihan.

Kasihan tengok seorang wanita/perempuan/isteri dipermainkan perasaan. Diperlakukan seperti maruahnya semurah harga sebuah barang mainan.

Betullah kata sahabat paksu, “redha orang tua tu paling penting dalam sesebuah perkahwinan”. Tapikan sebagai orang tua (mak ayah) janganlah tanam hati tu dengan segala kebe3ncian.

Takkan tidak ada sedikit sifat belas ehsan. Tidak sayang pun tak mengapa atleast ada sedikit sifat kemanisan dalam kekeluargaan. Tunjukkan rasa kasih dan sayang pada anak menantu walau itu bukan menantu pilihan.

Paksu tidak duduk ditempat sahabat paksu dan pasangan. Tapi sebagai pengikut setia di laman sesawang paksu berasa simpati dengan dia punya ujian.

Mana nak cari lagi perempuan/isteri yang setia, sanggup susah senang dengan pasangan di zaman yang penuh dengan manusia bertopengkan syai1tan!!!

Allahuakbar paksu yang jantan ni pun terasa ger4m nak c4rut tapi paksu bukan Diva Azwan. Hahaha!!!

Untuk sahabat paksu Umy Siti Rohayu terus kuat, terus cekal dan teruslah bertahan. Allah uji sebab Dia sayang, Allah uji sebab tahu Umi boleh tempuh segala ujian.

Paksu dan seluruh netizen (bawang rangers) akan terus mendoakan. Akan teguh berdiri memberi sokongan.

Lap air matamu Umy…..berhenti menangis dan terus melangkah depan. Moga ada sinar pelangi di hujung perjalanan. Aamiin!!! “

Peguam Minta Diam Seketika

“Buat masa sekarang, Arahan pihak lawyer aby dan beberapa orang lawyer mahkamah syariah, mereka nak umy diam buat seketika, supaya mereka dapat membantu membuat kerja mereka

Ada rezeki.. umy akan fight habis habisan demi keluarga dan demi maruah diri, penghin4an itu… kami akan balas, Terima kasih kepada semua netizen dan juga follower umy, andai kalian masih ada pertanyaan dan ada jawapan yang belum dijawab oleh umy, bersabar lah… umy akan jawab 1hari nanti,

Dalam FB ni ada benda kita boleh share dan ada juga tidak boleh kongsi secara umum, sejarah silam yang lepas tidak perlu diungkit, siapa kita dimasa lalu tidak penting, yang penting siapa kita dimasa sekarang

Sekarang paling penting nak selesaikan Hal ditangkap khalw4t itu dulu, Biarkan mereka terus membuka Ai1b.

Sebab mereka sedang membuka ai1b mereka sendiri, Anak2 umy jangan bersedih, kalian tidak akan terpisah dari umy.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : https://www.hmtpress.allnws.com/2020/05/07/kawan-cerita/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Tak Mahu Terpalit Sama, ‘Kawan’ Isteri kpd Lelaki 0KU tu Tampil Ceritakan Perkara Sebenar"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*