Zoey Rahman Alami ‘Side Effect’ Selepas Jalani Proses Tanam Rambut, Ramai Pula Tanya Hukum Dilakukan Pada Bulan Ramadan

PELAKON dan pengacara Zoey Rahman mencvri perhatian netizen selepas berkongsi video menjalani raw4tan menanam rambut.

Zoey menjelaskan bengkak pada mukanya merupakan kesan daripada ubat bi1us yang disuntik di bahagian depan kepalanya.

“Muka saya jadi bengk4k kesan daripada ubat bius yang diambil semasa rawat4n menanam rambut.

“Hari pertama tak rasa apa-apa, tapi saya mula rasa k3sannya pada hari kedua.

Kesan bengk4k jelas kelihatan pada wajah Zoey.

“B3ngkak itu bermula di dahi kemudian turun ke kening, kelopak mata dan sekarang pada hari keempat bengk4k itu kelihatan di bawah mata pula,” jelas Zoey kepada mStar.

Apabila ditanya tentang proses raw4tan yang dijalankan pada bulan Ramadan serta hukumnya di sisi Islam, Zoey memberitahu perkara itu dilakukan atas dasar menutup a1ib.

“Pihak klinik sudah menerangkan terlebih dahulu tentang hukvm menjalani raw4tan ini. Ia tidak memudaratkan kesihatan atau membatalkan puasa kerana mereka cuma perlu mengambil d4rah dan beri ubat bius pada saya.

“Malah, mengikut hukum Islam ia dibenarkan kerana rambut itu diambil daripada rambut saya sendiri. Jika ia diambil daripada orang lain hukumnya har4m,” ulasnya.

Zoey menjalani raw4tan menanam rambut untuk mengelakkan masalah kegugvrannya berlanjutan.

Tambahnya, sebagai seorang artis dan usahawan kosmetik, dia harus menjaga penampilan agar sentiasa nampak kemas dan yakin.

“Laman web Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) juga menyatakan raw4tan ini dibenarkan jika tujuannya adalah atas menutup ai1b.

“Untuk kerjaya saya sebagai seorang artis dan juga usahawan kosmetik, saya perlu sentiasa kelihatan kemas dan yakin.

“Kalau saya botak macam mana saya nak menjual produk-produk saya di samping menjalani penggambaran dengan yakin.

Kalau saya botak macam mana saya nak menjual produk-produk saya

ZOEY RAHMAN

PELAKON

“Jadi saya ambil inisiatif daripada sekarang, saya tak mahu tangguhkannya hingga masa akan datang kerana ia mungkin sudah terlambat,” kata Zoey.

Mengulas masalah keguguran yang dialaminya, usahawan kosmetik itu berkata ramai yang tidak menyangka dia berdepan dengan masalah rambut.

“Saya ada masalah garis rambut berbentuk ‘M’. Mungkin ramai yang tak nampak kerana saya sering menyembunyikannya dengan cara saya menggayakan rambut,” ujarnya.

Pengacara itu turut menjelaskan klinik tersebut mengikut prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan kerajaan dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) dilaksanakan.

“Sepatutnya saya perlu menjalani raw4tan itu sebelum Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bermula, tapi ia ditangguh sehingga pelaksanaan PKPB.

“Klinik tersebut juga mengikut standard operasi yang betul seperti menjaga jarak. Saya juga menjalani ujian saringan jangk1tan Cov1d-19 sebelum meneruskan raw4tan,” kongsi Zoey.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber:Mstar

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Zoey Rahman Alami ‘Side Effect’ Selepas Jalani Proses Tanam Rambut, Ramai Pula Tanya Hukum Dilakukan Pada Bulan Ramadan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*