Menteri agama & Islam dic4ci h1na, sekumpulan lelaki akhirnya bertindak mengeejutkan semua

Di Malaysia ini kita hidup dalam masyarakat majmuk, justeru kita perlulah sentiasa berhati-hati dalam setiap tindakan dan perucapan supaya tidak menyentuh sensi1tivi kaum dan agama.

Baru-baru ini, berlegar-legar di media sosial screen shot siaran langsung sidang media daripada Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri.

Hi1na menteri agama dan Islam

Keadaan menjadi ‘panas’ apabila terdapat segelintir netizen kebanyakkannya berbangsa Cina telah mengeluarkan komen berbaur h4sutan dan hi1naan terhadap menteri agama dan juga Islam.

Buat lap0ran polis individu h1ina Islam

Tidak mahu terus agama Islam menjadi bahan h1inaan kaum lain, EXCO Pemuda UMNO Malaysia, Muhamad Muqharabbin Mokhtarrudin, telah membuat lap0ran polis terhadap segelintir netizen tersebut.

Menurutnya di Facebook, dia tidak sanggup melihat menteri agama dan Islam dih1ina, justeru dia berharap pihak berwajib mengambil tindakan tegas terhadap individu-individu terbabit.

Tindakannya itu, mendapat sokongan ramai rata-rata netizen yang kebanyakkan beragama Islam yang juga turut tergvris dengan hi1naan terhadap agama.

Tiada keperluan untuk kita saling bertel1ingkah, ini bukanlah masanya. Sepatutnya kita perlu saling menghormati setiap agama yang diamalkan di Malaysia.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : Muhamad Muqharabbin Mokhtarrudin & Youtube

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Menteri agama & Islam dic4ci h1na, sekumpulan lelaki akhirnya bertindak mengeejutkan semua"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*