D4kwaan rep0rt ditarik balik, Polis dedah status terkini kes Lelaki dgn pekerja Foodpanda

KUALA LUMPUR: Lelaki yang menunjukkan isyarat lvcah dan menend4ng seorang wanita yang juga pekerja penghantar makanan dalam kejadian di Bandar Puteri, Puchong dekat sini, semalam akan ditvduh di Mahkamah Petaling Jaya, esok.

Ketua Jabatan Siasatan J3nayah Selangor, Datuk Fadzil Ahmat, berkata suspek akan dituduh mengikut Seksyen 323 Kanun Kes3ksaan kerana mencede3rakan dan S3eksyen 509 Kanun Kes3ksaan kerana mengeluarkan isyarat yang menga1ibkan kehormatan.

“Kita terima dua laporan polis berhubung kejadian itu, semalam masing-masing daripada seorang wanita pekerja penghantar makanan Foodpanda berusia 26 tahun dan seorang lelaki berusia 61 tahun.

“Menerusi laporan polis dibuat wanita itu, kita jalankan siasatan dan kertas sias4tan sudah dilengkapkan sebelum dirujuk kepada pihak pend4kwa raya hari ini dan arahan telah dikeluarkan untuk menudvh lelaki itu.

“Bagaimanapun, pihak polis masih lagi menjalankan sias4tan ke atas lap0ran yang dibuat oleh lelaki berkenaan,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Selain itu, kata beliau pihaknya maklum mengenai penul4ran beberapa berita palsv di media sosial berhubung kejadian itu termasuk tohm4ahan mengatakan pihak polis tidak menjalankan sias4tan.

“Perlu diingatkan perbuatan itu adalah satu kes4lahan j3nayah yang boleh diambil tindakan mengikut Kanun Kes3ksaan dan Akta Komunikasi dan Multimedia 1998,” katanya.

Semalam BH melaporkan mengenai satu kejadian perselisihan faham di antara seorang pekerja penghantar makanan dengan seorang pemandu kereta di Jalan Puteri 9/1 Bandar Puteri, Puchong.

Dalam kejadian kira-kira jam 4 petang itu, pemandu kereta terbabit memarah1i mngsa kerana memotong kereta dipandunya ketika dia mahu membuat pusingan U di situ.

Suspek turut menunjukkan isyarat lvcah kepada m4ngsa dan menendangnya beberapa kali sehingga mngsa terjatvh.

Dalam pada itu dua rakaman video termasuk satu rakaman kamera litar tertutup (CCTV) berhubung kejadian itu viral di media sosial sejak petang semalam.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : http://trendingsangat.pw/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "D4kwaan rep0rt ditarik balik, Polis dedah status terkini kes Lelaki dgn pekerja Foodpanda"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*