Ini pekerjaan sebenar pemandu ‘mabvk’ rempvh penjaja

KUALA LUMPUR – Seorang suspek lelaki yang memandu kenderaan pacuan empat roda dalam keadaan mabvk dan mel4nggar gerai penjaja serta orang awam di Pekan Bukit Sentosa dit4han polis.

Tindakan pantas polis menyusul selepas insi1den berkenaan tular dalam media sosial menerusi dua klip video menunjukkan kenderaan pacuan empat roda telah mel4nggar gerai penjaja serta orang awam di tapak penjaja Pekan Bukit Sentosa.

Ketua Pols Selangor, Komisioner Datuk Noor Azam Jamaluddin berkata, pihaknya mengesahkan kejadian berkenaan dan laporan berkaitan insi1den diterima.

“Setakat ini, sebanyak lima lap0ran polis telah dibuat dan ekoran daripada kejadi1an tersebut, pihak polis telah men4han seorang lelaki warganegara tempatan di Balai Polis Bukit Sentosa.

Pemborong tayar

“Suspek bekerja sebagai seorang pemborong tayar dan berumur 32 tahun dan hasil semakan rekod j3nayah mendapati suspek tidak mempunyai sebarang rek0d l4mpau.

“Hasil si1asatan awal, pihak polis mendapati suspek dipercayai dalam keadaan mabvk semasa kejadian dan telah mel4nggar gerai serta pengunjung yang berada ditempat kejadian,” katanya dalam kenyataan malam tadi.

Tambah Noor Azam, setakat ini seramai lima orang awam disahkan mengalami keced3raan akibat daripada kejadi1an tersebut .

Menurutnya, mngsa terdiri daripada empat lelaki dan seorang wanita dan kesemua mngsa mengalami lvka-lvka ringan dan mendapat raw4tan sebagai pesak1it luar di pusat kesihatan berhampiran.

“Dalam kejadian ini, dua buah kereta, dua buah motosikal dan dua buah khemah penjaja telah dilaporkan r0sak dan kes telah disiasat dibawah Seksyen 307 Kanun kes3ksaan, Seksyen 90 Akta Polis dan Seksyen 42 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

“Permohonan reman ke atas suspek akan dibuat pada Sabtu 23 Mei 2020 dan polis meminta mana-mana saksi yang berada di tempat kejad1ian untuk tampil kehadapan bagi membantu si1asatan kes ini.

“Selain daripada itu, pihak polis menasihati orang ramai agar tidak membuat sebarang andaian negat1if ke atas peristiwa tersebut dan meletakkan sepenuh keyakinan kepada pihak polis untuk menjalankan si1asatan secara terperinci,” tegas beliau.

Lagi video trak pikap mengamvk di Bukit Sentosa. Kali ini trak itu merempvh sebuah lagi trak pikap sebelum masuk ke balai polis.

MAKl POLIS DALAM BALAI POLIS

Sementara itu, satu kenyataan media memberitahu bahawa kejadian pada jam 6.35 petang itu, seorang lelaki telah meny3rang dengan mem4ki anggota polis yang bertugas di kaunter pertanyaan Balai Polis Bukit Sentosa.

“Suspek turut mengatakan akan mel4nggar semua orang di Bukit Sentosa sebelum meninggalkan balai polis berkenaan.

“Selang lima minit kemudian lelaki tersebut meluru masuk semula ke Balai Polis Bukit Sentosa bersama beberapa orang awam yang mengejarnya.

“Kesemua lima mngsa yang mengalami keced3raan dilaporkan dalam keadaan stabil,” tambah kenyataan berkenaan.

Setakat ini polis menerima lima laporan orang awam iaitu peniaga gerai yang mengalami keced3raan serta kerosakan gerai.

KENYATAAN DARI SEORANG SAKSI, PUNCA KENAPA JADI BEGINI

Menurut seorang saksi di tempat kejadian, pemandu dikatakan berada dalam keadaan m4buk. Pada awalnya, suspek dikatakan tidak berpuas hati dengan keadaan jalan yang sesak sebelum membunyikan hon dan memukul pemandu kereta dihadapannya.

Ekoran kejadian, orang ramai yang berada di situ menghulurkan bantuan kepada m4ngsa yang dipukvl. Suspek didakwa terus memasuki keretanya dan membuat kecoh di tapak bazar kerana tidak berpuas hati dengan kejadian sebelum ini.

Cermin sisi kereta diketuk menjadi pvnca seorang pemandu pacuan empat roda mengamvk dan merempvh orang awam serta gerai di kawasan tapak peniaga di Bukit Sentosa, dekat Hulu Selangor, semalam.

Ketua Polis Daerah Hulu Selangor, Superintendan Arsad Kamarudin, berkata ia selepas suspek yang disyaki mabvk itu tidak berpuas hati terhadap tindakan seorang lelaki mengetuk cermin keretanya ketika dia membunyikan hon untuk melepasi jalan sesak berhampiran Jalan Besar Bukit Sentosa.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: MB

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Ini pekerjaan sebenar pemandu ‘mabvk’ rempvh penjaja"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*