Belum Rasa Mukjizat al-Quran, PITAS Tawar Pengajian Tahfiz Kepada Siti Kasim

Mungkin selepas ini Siti Kasim boleh menulis dalam Bahasa Melayu untuk hantarannya di laman sosial bagi mengelak kenyataannya diman1ipulasi segelintir pihak.

Ini kerana, laporan media seolah-olah menunjukkan peguam kontr0versi itu mahu sekolah tahfiz turut ditutup jika PAS mahu menggantung permit jualan ar4k kini menjadi isu besar dan meleret-leret.

Dek kerana itu, Siti Kasim telah ditawarkan tempat pengajian di sebuah pusat Tahfiz bagi membantu beliau mendalami al-Quran secara percuma!

Surat tawaran daripada Persatuan Institusi Tahfiz al-Quran Selangor (PITAS) itu dikongsikan menerusi Facebooknya.

 

“Saya percaya kenyataan Siti Kasim disebabkan beliau belum merasai kehebatan mukjizat al-Quran.

“Saranan Siti Kasim yang mahukan sekolah Tahfiz ditutup jika mahu menghar4mkan ar4k adalah satu saranan di luar k0nteks dan tidak intelektual.

“Saranan beliau tidak menunjukkan kecerdikan berhujah dalam isv serius yang menyangkut keimanan, kesihatan akal dan keselamatan ny4wa akibat pengamb1ilan ar4k,” tulis Pengerusi PITAS dalam kenyataan itu.

 

Kredit foto: FB Siti Kasim

Siti Kasim menerusi hantarannya sekali lagi menegaskan bahawa sekolah Tahfiz bukan satu masalah, sebaliknya pihak yang menguruskannya bermasalah.

“Jika mereka tidak faham bahasa Inggeris mudah berhubung kenyataan saya mengenai kenyataan PAS yang mahukan penghar4man ar4k, jadi kesimpulan yang say abuat adalah betul dan tepat,” katanya. 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber:- CARI

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Belum Rasa Mukjizat al-Quran, PITAS Tawar Pengajian Tahfiz Kepada Siti Kasim"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*