“You think Allah will ask you about this?” – Faizal Tahir Bid4s Individu Buat Aksi Lathi Challenge

Lathi Challenge tengah hit sekarang kan? Scroll je Instagram, mesti akan ‘terserempak’ aksi-aksi Tik Tok orang buat challenge ni dengan make up yang bikin kita rasa ser4m sejuk.

Orang kita ni memang pantang ada challenge, mesti ramai yang tak nak ketinggalan kapal follow the trend.

Cuma ada satu teguran yang mungkin boleh buat kita terfikir sejenak, adakah semua waktu dan effort yang kita spend demi menyahut seruan challenge ni berbaloi dan berfaedah untuk diri sendiri, orang yang menonton dan paling utama — adakah ia diredhai Allah SWT, khusus bagi mereka yang beragama Islam.

Tegvran makan dalam ini disuarakan penyanyi dan komposer terkenal Faizal Tahir, dalam laman Twitternya semalam.

 

Kita tak nak sentuh isu halal har4m seperti yang hang4t dibualkan sesetengah pihak ketika ini, cuma kalau kita fikir dalam-dalam — tegvran abang Faizal kita ni ada kebenarannya.

Kita cuma hamba yang hidup bertuhan, jadi segala tindak tanduk kita tentulah perlu mendapat redha dari Yang Maha Mencipta kan — sebab manusia ni tidaklah dicipta secara sia-sia.

Perkongsian beliau itu setakat ini mendapat hampir 16k retweet, dan rata-rata netizen memberi reaksi bercampur baur. Ada yang bersetuju, dan ada juga yang berpendapat sebaliknya.

Cuma yang tak fair, bila ada aib lama dibongkar kembali — hanya kerana beliau memberikan nasihat yang satu ini. Apa pun, abang Faizal kita has done his part.

Terpulanglah pada yang membaca untuk menilai.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: LOBAKMERAH

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“You think Allah will ask you about this?” – Faizal Tahir Bid4s Individu Buat Aksi Lathi Challenge"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*