Tul4r tauke H0T Burger dedah Kedai Jud1, Ini Kata KPN dikec4m warganet

Semalam telah tular beberapa siri siaran langsung oleh pemilik Hot Burger Malaysia yang keecewa dengan sikap MBSA (Majlis Bandaraya Shah Alam) selepas mereka mengangkat stall burger disana tapi membiarkan beberapa stall lain.

Menurut cerita daripada pemilik HBM tersebut, bukan sahaja kedai beliau diangkut oleh pihak MBSA tetapi stall burger Otai Burger turut menerima nasib yang sama.

Tetapi pihak MBSA tidak meng4cau kedai orang asing yang menjual ro0kok seluduup katanya.

Diatas merupakan antara video live yang dibuat oleh pemilik HBM tersebut. Bukan setakat itu sahaja banyak pendedahan yang telah dibuat oleh HBM.

Antaranya beliau mendedahkan bahawa disana terdapat beberapa premis perjuudiaan yang dibuka sehingga lewat pagi. Tetapi pihak PDRM seperti acuh tidak acuh dalam membuat sias4tan.

Dimana beliau mendedahkan bahawa beliau telah membuat aduan kepada PDRM selepas itu pusat tersebut ditutup seketika dalam sehari dua dan kembali beroperasi.

Beliau juga mendedahkan bahawa lap0ran yang dibuatnya juga telah didedahkan kepada pemilik pusat tersebut sehingga pekerjanya di sound oleh mereka.

Ketua Polis Negara kata akan menyi4sat dan membuat tindakan

Polis Diraja Malaysia (PDRM) akan mengambil tindakan berhubung dakw4an kegiatan perjvdian dan penjualan rok0k selvdup di kawasan Sungai Buloh.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Hamid Bador berkata, polis tidak akan berkompromi terhadap mana-mana pihak yang terlibat dalam aktiviti perjuudian.

“Judi menjahan4mkan masyarakat kerana ia mengembangkan perlakuan lain-lain jen4yah.

“Polis akan si4sat d4kwaan individu terbabit yang mengatakan berlakunya kegiatan perjudian di kawasan itu,” katanya kepada Sinar Harian hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas video tular yang mend4kwa pihak berkuasa tidak melakukan pemantauan terhadap kegiatan perjuud1ian dan penjuualan r0kok selvdup di kawasan Sungai Buloh.

Dalam dua versi video berdurasi 13 minit 28 saat dan lapan minit 29 saat yang dibuat secara langsung oleh pentadbir akaun Facebook Hot Burger Malaysia itu turut mend4kwa premis perniagaan diusahakan warga Aceh ‘kebal’ kerana tidak dikenakan tindakan atas kes4lahan menjual rok0k selvdup.

Selain itu, video yang dirakam menerusi tinjauan semasa menaiki kereta itu juga mend4kwa pihak berkuasa menutup mata kerana ada yang menerima habuan daripada tauke kedai mesin juud1.

Kedua-kedua video berkenaan kini mendapat lebih dua juta tontonan dan 22,000 perkongsian itu mendapat perhatian netizen yang rata- rata mengakui kawasan Sungai Buloh menjadi lubuk kepada aktiviti haaram berkenaan.

Mereka mahu pihak berkuasa mengambil tindakan tegas.

Reaksi wargamaya. Mereka merasakan kelaka dengan pihak penguatkuasa kita yang terlalu lembaab untuk membuat kerja.

Kadang ada benarnya pusat perjuudian atau pusaat maakksiat dekat je dengan balai tetapi pihak polis hanya menutuup sebelah mata dan tidak menutup pusat tersebut. Come on PDRM

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : medianusantara via trendinghabis

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Tul4r tauke H0T Burger dedah Kedai Jud1, Ini Kata KPN dikec4m warganet"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*