Selepas Yusuf Azmi ‘Bersuara’, Vir4l Foto Asri Jumpa Ketua Polis Negara

Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menyuarakan rasa kasihan dengan nasib pengasas Hot Burger Malaysia, Mohd Asri Hamid yang kini dicari polis dan menyokong tindakan penutupan premis jvdi disegerakan pihak berkuasa.

Menerusi hantaran di laman sosial Facebooknya, Ahmad Zahid berpendapat mustahil Mohd Asri yang sebelum ini mendakwa sudah mengemukakan aduan berhubung operasi premis jvdi dan premis menjual rokok seludup di sekitar Sungai Buloh, Selangor kepada pihak berkuasa, membuat fitn4h.

Menurutnya, Mohd Asri yang juga pemilik Facebook Hot Burger Malaysia sebenarnya hanya mahu tindakan penguatkuasaan dijalankan secara berkesan

“Saya kasihan dengan nasib pengasas Hot Burger. Mustahil dia buat fitn4h. Kepentingan dia cuma mahu penguatkuasa dijalankan secara berkesan.

“Secara peribadi saya menyokong tindakan penutupan premis jvdi disegerakan,” katanya dalam laman Facebook rasmi hari ini.

Beliau berkata demikian bagi mengulas kenyataan polis akan memanggil Mohd Asri bagi membantu siasatan berhubung video tular yang mendakwa pihak berkuasa tidak melakukan pemantauan terhadap kegiatan perjvdian dan penjualan rokok seludup di kawasan Sungai Buloh.

Dalam pada itu, Ahmad Zahid turut berpandangan aktiviti jvdi har4m semakin berleluasa di negara ini.

“Aktiviti jvdi har4m berleluasa. Menjadi mangsa mereka yang berpendapatan rendah tetapi mahu cepat kaya. Akhirnya mereka merana,” katanya.

Yusuf Azmi tampil bersuara

Yusuf Azmi beri amaran kepada 'Hulk DAP' - Minda Rakyat

Siapakah yang tak kenal kanda Yusuf Azmi. Namanya pernah jadi siulan anak muda, rakyat Malaysia. Semuanya dek kerana sikap ‘garang’ dan beraninya pernah membela nasib pengguna yang ditindas di Malaysia.

Terbaru hari ini Yusuf terpanggil untuk mengulas isu yang tengah tular mengenai peniaga buger mendedahkan pusat perjvdian, menerusi live di laman facebook beliau.

“Menurut Yusoff Azmi, dia sudah lama kenal Asri. Pada tahun 2017, Asri pernah di aniaya oleh rakan kongsi.Beliau seorang yang baik Bukan senang nak benteras sindiket perjvdian. Bukan nak cari salah mana mana pihak. Kita perlu lihat dan perlu kaji, kesan dari covid-19 rakyat melalui pelbagai ujian yang berat untuk mencari makan.

“Itu mungkin luahan hati dari seoarang peniaga kecil di tepi jalan, kerana bukan perkara yang mudah untuk berniaga di tepi jalan. Saya yakin pihak bewajib, khusunys pihak polis di sg buloh boleh menilai kembali perkara ini secara rasional. Kita tak boleh nak salahkan KPN, atau ketua polis negeri kerana kes yang terlibat berlaku di daerah sungai buloh

“Ketua Polis Daerah Sungai Buloh mungkin perlu panggil Asri untuk mengadakan perbincangan. Kita perlu mengucap terima kasih kepada Asri kerana menunjukkan keberanian. Sepatutnya tidak ada perlu ada satu pergaduhan antara peniaga kecil dengan pihak berwajib.

“Kepada sahabat saya Ketua Polis Daerah Sungai Buloh jangan melihat perkara ini sebagai tuduhan, lihat perkara ini merupakan satu kebaikan kepada masyrakat kerana berani melapor

“Jvdi merupakan per0sak masyarakatAsri bukan anc4man, tapi sebenarnya pusat perjvdian itu yang menjadi anc4man

Ketua Polis Daerah Sungai Buloh, Superintendan Shafa’aton Abu Bakar berkata, Mohd Asri yang disyaki menularkan video berkenaan akan dipanggil dalam masa terdekat.

Beliau berkata, video yang tular di media sosial itu boleh menimbulkan fitn4h dan mer0sakkan imej polis dalam menangani kegiatan perjvdian di Sungai Buloh.

Bagaimanapun, Mohd Asri dalam satu kenyataan susulan mengakui kesal dengan keputusan polis dan mengharapkan Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Hamid Bador, membanteras kegiatan berkenaan

VIRAL FOTO ASRI JANGGUT JUMPA KETUA POLIS NEGARA

KOMEN NETIZEN :

Makin ramai tawar khidmat guaman

Angkatan Muda Keadilan (AMK) sedia menawarkan khidmat guaman sekiranya pemilik Hot Burger Malaysia, Mohd Asri Hamid dikenakan tindakan undang-undang susulan pendedahannya mengenai premis jvdi dan rokok seludup di Bandar Baru Sungai Buloh kelmarin.

AMK sedia tawar khidmat guaman

AMK Mahu PTPTN Fokus Peminjam Tidak Bayar - MYNEWSHUB

Ketuanya, Akmal Nasrullah Mohd Nasir berkata, tawaran itu diberikan sebagai s0lidariti kepada Mohd Asri atau lebih dikenali sebagai Asri Janggut atas tindakan beraninya membuat pendedahan terhadap kegiatan itu.

Katanya, Polis Diraja Malaysia (PDRM) digesa menumpukan kepada isu atau perkara yang dibangkitkan dan bukannya menyiasat pemberi maklumat.

“Berdasarkan kenyataan PDRM semalam, Asri Janggut kini disiasat mengikut Seksyen 500 Kanun Kes3ksaan, Seksyen 504 Kanun Kes3ksaan dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia.

“Tindakan sedemikian jika tidak diurus dengan baik boleh menghakis kredibiliti pihak berkuasa, mengurangkan keyakinan orang ramai untuk berkongsi maklumat kepada PDRM,” katanya pada sidang akhbar di Parlimen di sini hari ini.

Beliau berkata demikian bagi mengulas tindakan PDRM yang akan menyiasat pengadu susulan pendedahan videonya mengenai kegiatan har4m itu melalui Facebook Hot Burger kerana didakwa memfitn4h pihak berkuasa.

Al Azhar Care tawar khidmat guaman dan kebajikan keluarga Asri Janggut

Jika ada kenalan abang Asri Janggut a.k.a abang Burger tolong sampaikan pesanan kami kepada keluarga beliau.

1) Kami sudi menyediakan peguam untuk membela beliau jika ada berlaku tangkapan

2) makan minun anak beliau kami akan pastikan tersedia dirumah mereka jika berlaku perkara buruk.

boleh hubungi kami di talian 013-9999894 atau PM Al Azhar Care.

Sama sama kita doakan Abang Asri dan keluarga dijauhkan daripada malapetaka daripada musuh yang jelas ataupun sembunyi.Amin Ya Rabb

mohon panjangkan status ini dengan share . terima kasih.

Jazakallahu khairan jaza

Sumber: FacebookFacebook, Kecoh Apa

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : https://www.mhi.allnws.com/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Selepas Yusuf Azmi ‘Bersuara’, Vir4l Foto Asri Jumpa Ketua Polis Negara"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*