Baru Kenal Dua Minggu di Laman Sosial. Lelaki Pakistan Didakwa R0mpak, Rog0I Wanita Dalam Kereta

Melaka: Seorang penganggur warga Pakistan dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Ayer Keroh, di sini hari ini kerana didakwa merog*l, meromp4k dan melakukan persetubvhan luar tabii terhadap seorang wanita.

Difahamkan tertudvh baru mengenali wanita yang juga mngsa menerusi laman sosial kira-kira dua minggu lalu.

Hayat Shamas,24, bagaimanapun mengaku tidak bersalah terhadap tiga pertudvhan yang dibacakan di hadapan Hakim Elesabet Paya Wan.

Berdasarkan pertudvhan pertama tertudvh didakwa merog*l mngsa berusia 22 tahun tanpa kerelaan dan telah meletakkan mngsa dalam ketakvtan, kem4tian atau keced3raan.

Bagi kesalahan itu tertudvh didakwa mengikut Sksyen 376(2) Kanun Kesksaan yang memperuntukkan hukvman pnjara sepuluh hingga 30 tahun dan sebatan.

Hayat juga ditudvh melakukan persetubvhan luar tabii dan kesalahan itu did4kwa mengikut Sksyen 377C Kanun Kesksaan dan berdepan hukvman pnjara minima lima tahun dan maksima 20 tahun serta sebatan.

Bagi pertudvhan ketiga, dia did3kwa meromp4k seutas gelang tangan dan cincin emas mngsa dianggarkan RM4,900.

Rompakan itu dibuat dengan bersenjatakan pisau yang boleh menyebabkan kem4tian dan did3kwa mengikut Sksyen 392 Kanun Kesksaan yang boleh dipnjara sehingga 14 tahun dan denda atau sebat.

Kesemua kesal3han itu dilakukan di dalam sebuah ken­deraan jenis Proton Preve di tepi jalan Lebuh Sungai Udang- Paya Rumput- Ayer Keroh (SPA), Ayer Keroh di sini, kira-kira pukul 1.15 pagi, 6 Ogos lalu.

Tertudvh yang diwakili peguam Kharen Jit Kaur merayu mahkamah membenarkan ikan jamin dengan alasan anak guamnya telah bertunang dengan warga Malaysia dan dalam urusan menguruskan pernikahan yang dijadual berlangsung September depan.

Pendakw4an yang dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Hayatul Wirdah Mohd Yunos bagaimanapun membant4h sebarang jaminan dengan mengambil kira tertudvh bukan warganegara selain mengenali tempat tinggal mngsa.

Hanya tunang tertudvh dibenarkan jadi penjamin

Bagaimanapun Hayatul Wirdah memohon mahkamah menggunakan budi bicara dan mencadangkan jaminan sebanyak RM30,000 bagi setiap pertudvhan dengan hanya tunang tertudvh sebagai penjamin.

Elesabet menetapkan tertudvh diikat jamin sebanyak RM50,000 bagi kesemua pertudvhan dengan syarat hanya tunangnya sebagai penjamin, pasport diserahkan kepada mahkamah dan tertudvh tidak dibenarkan mengac4u g4nggu mngsa.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: sinar

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Baru Kenal Dua Minggu di Laman Sosial. Lelaki Pakistan Didakwa R0mpak, Rog0I Wanita Dalam Kereta"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*