Selepas bongkar isu MBSA, Budak sekolah pula kant0i dgn Asri Janggut. Sampai sekolah dia pergi cari

Bulan lalu, Mohd Asri mendedahkan dua rakaman video menerusi laman sosial Facebook, berhubung apa yang didakw4nya sebagai aktiviti perj-udian, penjualan rok0k selu-dup dan perniagaan har4m. Dalam video terbaru, Asri terserempak dengan beberapa orang pelajar sekolah yang telah menyembunyikan beg sekolah mereka di sekitar perkvburan

Asri telah bertindak merakam dan menul4rkan perkara tersebut di sosial media dengan mengambil ke semua beg, kasut serta bekas air tersebut dan menghantarnya ke sekolah berhampiran

Dia telah berjumpa dengan pengawal sekolah dan meminta untuk berjumpa dengan cikgu. Asri tidak membuka beg tersebut kerana ingin menyerahkan sepenuhnya kepada pihak sekolah supaya  tindakan yang sewajarnya di ambil

Menurut Asri lagi, jika jumpa perkara ini, masyarakat sepatutnya tidak mendiamkan diri kerana ini soal masa depan anak-anak dan negara

Berikut status dan video yang di muat naik oleh Asri Janggut di laman facebook Hot Buger milik beliau

“Bismillah.edisi kant0i ponteng sekolah.Ini tanggujawap kita semua untuk generasi akan datang. Wahai adik adik semua,kamu semua harapan negara,”

“Bismillah.Part 2 Bag para pelajar tersebut saya serahkan pada guru sekolah. Insyallah”

Menurut Asri juga, budak-budak nak4l adalah perkara biasa, kerana dia juga pernah nak4l ketika waktu muda

Itu berlaku semasa ‘zaman jah1iliah’ saya – Asri Janggut

PENGASAS Hot Burger Malaysia, Mohd Asri Hamid atau Asri Janggut tampil menjawab dakw4an netizen yang mengatakan dia mempunyai rekod jen4yah keker4san, memvkul isteri dan menyelew3ng wang syarikat.

Mohd Asri, 42, berkata kejadian berlaku ketika dia masih muda dan sebelum mendapat hidayah daripada Allah SWT.

“Beginilah. Itu berlaku semasa (saya) zaman jah1iliah. Masa zaman muda saya. Sebelum saya diberi hidayah oleh Allah SWT.

“Perkara itu adalah (hal) domestik antara saya dan isteri (sekarang bekas isteri). Masa itu berlaku kris1s rumah tangga. Isteri saya masa itu buat laporan (polis) dalam keadaan tertekan dan apa yang berlaku sebenarnya kisah lama.

“Tak pernah naik mahkamah, tak pernah did4kwa. Cuma sekadar laporan, tiada pendakw4an. K3s itu tahun 2012. Lama dah, bercer4i pun pada penghujung tahun itu. Masa itu zaman jah1liah, zaman nak4l saya,” katanya ketika dihubungi Harian Metro di Kuala Lumpur, hari ini.

Asri Janggut berkata, malam tadi bekas isterinya hadir bertemunya untuk memberikan sokongan dan menangis simpati melihat dug4an dihadapinya.

Beliau berkata, mereka bercer4i secara baik dan tiada masalah termasuk penjagaan seorang cahaya mata hasil perkahwinan yang sudah terputus di tengah jalan itu.

Mengulas mengenai dakw4an menyele3weng wang syarikat, Mohd Asri berkata: “Dahulu syarikat dijalankan berniaga burger juga, cuma saya letak nama isteri. Duit kami suami isteri, tetapi bila berg4duh dan berlaku kris1s, diorang tak benarkan saya ambil duit. isteri saya mar4h. memang nampak sele3weng.

“Mungkin laporan ditulis dalam keadaan mar4h, selepas kami berg4duh. dia buat lap0ran, tetapi selepas itu kami berdamai dan tiada isu.”

Berikut pula perkembangan terbaru kes melibatkan Asri Janggut mengenai video pusat perjvdian yang tular baru-baru ini

“Bismillah… Saya telah dipanggil oleh IPK SELANGOR pada hari 22hb sept ( selasa) .Insyallah semoga Allah permudahkan” tulis Asri di laman sosial Hot Buger

Asri Janggut dipanggil polis rakam keterangan

Pengasas Hot Burger Malaysia, Mohd Asri Hamid atau Asri Janggut mengesahkan dipanggil polis untuk dirakam keterangan di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor, pada 22 September depan.

Mohd Asri berkata, ia bagi membantu s1asatan k3s kegiatan perjvdian di Bandar Baru Sungai Buloh, yang ditul4rkannya sebelum ini.

“IPK Selangor hubungi saya sebentar tadi. Saya diminta untuk hadir beri keterangan di pejabat Bahagian Siasatan J3nayah IPK Selangor.

“Percakapan diambil mengenai kes mesin judi di Sungai Buloh. Saya akan hadir bersama peguam,” katanya pada BH, hari ini.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber:http://trendingsangat.pw/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Selepas bongkar isu MBSA, Budak sekolah pula kant0i dgn Asri Janggut. Sampai sekolah dia pergi cari"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*