BPN 2.0 Boleh Disemak Hari Ini, Kerajaan Beritahu Apa Perlu Buat Jika Nama Anda Tidak Ada Dalam Senarai

Kerajaan pada September lalu telah mengumvmkan Bantuan Prihation Nasional (BPN) 2.0 sebagai bantvan tambahan kepada golongan B40 dan M40 untuk merlngankan b3ban rakyat berikutan C0VID 19.

Pemberlan BPN 2.0 adalah berdasarkan pangkalan data BPN 2020 (B40 dan M40) yang merangkumi 10.6 juta penerima yang dilvluskan.

Bermula hari ini, semakan penerima BPN 2.0 boleh dibuat melalui portal rasmi BPN.

Sekiranya tidak tersenaral sebagai penerima BPN 2.0, permohonan baharu dan rayvan boleh dikemukakan mulai 15 Oktober sehingga 15 November 2020.

Bayaran BPN 2.0 ini akan dibuat dalam dua fasa. Pertamanya pada penghujung Oktober 2020 dan keduanya, pada Januari 2021.

Bagi permohonan baharu, ianya akan diproses selepas tempoh permohonan ditutvp iaitu 15 November 2020. Sementara itu, permohonan baharu yang dilulvskan pula akan menerima bayaran bantvan BPN 2.0 sekaligus pada Januari 2021.

Untuk membuat permohonan baharu atau rayuan BPN 2.0, layari portal rasmi BPN 2.0.

Komen Orang Ramai

Semoga TSMY kekal sebagai PM hingga PRU nanti..tiada lg pengantlnya yg nampak sepertinya yg mengambil berat pada rakyat semasa dlm keadaan pandemlk c0v1id masih lg jauh untuk pvlih.

Gambar Hiasan

Saya masih menharapkan kerajaan rm30 henggit memerintah,dengan rm30 henggit saya dapat beli tanah tanam cabai lam pasu,boleh saya pasarkan cabai keseluruh pelvsuk dunia.

Alhamdulillah… Dlm byk2 pemerlntahan. This is the 1st time in my life dpt merasa bantvan & pemberlan dr kerajaan. Terima kasih. Alhamdulillah.

Sumber : Wiser

SHAH ALAM – Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) menyarankan permohonan baharu Bantuan Prihatin Nasional (BPN) 2.0 dibuat melalui dalam talian terutama bagi pemohon yang berada di kawasan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) dan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD).

Bahagian Komunikasi, Pejabat Ketua Pegawai Eksekutif LHDM dalam kenyataannya hari ini menjelaskan saranan berkenaan dibuat bagi memastikan rantaian penularan wabak koronavirus (Covid-19) dapat diputuskan.

“Sebarang pertanyaan bagi permohonan baharu BPN 2.0, pemohon boleh merujuk kepada Soalan Lazim (FAQ) yang dimuat naik di portal rasmi BPN di https://bpn.hasil.gov.my/.

“Permohonan baharu boleh dibuat mula 15 Oktober sehingga 15 November 2020 dan penerima BPN tidak perlu mengemukakan permohonan semula sekiranya telah menerima bayaran sebelum ini,” katanya.

Sebarang pertanyaan dan maklum balas berkaitan perkara itu boleh diajukan kepada LHDN melalui Hasil Care Line dan HASiL Live Chat serta borang maklum balas di portal rasmi LHDN

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: Sinar

Apa komen anda?

Be the first to comment on "BPN 2.0 Boleh Disemak Hari Ini, Kerajaan Beritahu Apa Perlu Buat Jika Nama Anda Tidak Ada Dalam Senarai"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*