Macam tak percaya lelaki sebegini masih belum pupus dari planet bumi…

Umumnya jika kita lihat senario di klinik kesihatan ibu dan anak, memang payah untuk melihat kelibat seorang suami menemani isterinya. Andai ingin juga dikira, mungkin boleh dibilang dengan jari. Itu baru bab menemankan isteri, apatah lagi untuk datang sendiri ke klinik dengan menguruskan bayi kecil yang perlukan raw4tan. Mungkin orang itu adalah 1000 dalam 1.

Lantaran itu, apabila seorang suami yang bernama Muhammad Taqiyyudin berkongsi pengalaman menguruskan sendiri bayinya yang dem4m kuni1ng ke klinik tanpa di temani isteri, nyata mendapat perhatian warganet.

Untuk itu, jom baca perkongsian daripada seorang suami ini.

Ini gambar semalam, bawa puteri kesayangan ‘cek kuni1ng’ di klinik kesihatan. Tiba² nurse tanya,

“Mana isteri awak? Tak datang ke” Dalam hati aku, aik baru bersal1n tak sampai 5 hari takkan nak bawa datang. Nurse pun minta Qiey duduk dulu di ruangan menunggu.

Sambil tu Qiey dengar mereka membawang…”Weyh, laki datang sorang² dukung anak dari tadi lagi.”

Nurse lagi satu berusaha nak lengkapkan pembawangan… “Fuh kalau laki aku ni memang takkan laa”

Baru Qiey sedar, ramai lelaki di luar sana yang masih belum sedar. Tanggungjawab sebagai seorang suami teramat besar, bukan sekadar pergi kerja sahaja.

Dalam tempoh isteri lepas bersal1n, layanlah dia bagai bidadari. Sak1tnya bersal1n takkan mampu kita tanggung walau ada ‘sixpack’ sekalipun. Kesak1tan yang teramat dahsy4t itu hanya mampu ditanggung orang yang selalu kita anggap lem4h.

Cubalah, ambil alih semua tugas isteri dalam masa beberapa hari lepas bersalin. Baru kita tahu betapa pen4tnya isteri menjalani kehidupan setiap hari. Ya, itulah isteri yang kita anggap ‘tidak bekerja’.

Kerja mereka sebenarnya jauh lebih penat dari anda.

Mereka tiada ‘office hour’, mereka juga tak boleh claim ‘overtime’ walau kadang2 terpaksa bekerja sampai pagi ketika anak sak1t. Pesan Qiey, hargailah isteri anda. Mereka bukan ‘hamba abdi’, tetapi mereka bukti cinta abadi.

Pesan Qiey, hargailah isteri anda. Mereka bukan ‘hamba abdi’, tetapi mereka bukti cinta abadi.

Kredit; Muhammad Taqiyudin via Penang Gazette

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: Trendingkini

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Macam tak percaya lelaki sebegini masih belum pupus dari planet bumi…"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*