Dikatakan Aset2 Dis1ta SPRM , Datin Shahida Mula Bersuara Cerita Apa Yang Terjadi

Kuala Lumpur: “Aset-aset tidak dis1ta. Saya masih boleh guna kereta milik saya seperti biasa dan ia tak dir4mpas,” kata Datin Seri Nur Shahida Mohd Rashid yang juga isteri usahawan kosmetik popular, Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman.

Ia bagi mengulas berita dua peguamnya yang merayu Suruhanjaya Pencegahan R4suah Malaysia (SPRM) melepaskan aset-aset milik Aliff dan Shahida yang dibekvkan sebelum ini apabila dikatakan terbabit dengan sind1ket Mac4u Sc4m.

Dalam kiriman video itu, Shahida berkata, mereka memberi kerjasama dengan SPRM dan aset-asetnya tidak dis1ta.

“Mungkin SRPM merasakan kami ada kaitan. Jadi, mereka ke rumah kami dan s1asat. Mereka ambillah apa-apa benda yang mereka perlukan dan alhamdulillah, selepas dis1asat kami tiada kena-mengena dan tiada kaitan,” katanya.

Bagaimanapun, Aliff ketika dihubungi enggan mengulas perkara itu.

Dalam masa sama, Aliff menerusi Instagram Story memuat naik video menjelaskan tindakan akan diambil terhadap sesiapa yang menyebarkan f1tnah.

“Semua benda yang membabitkan f1tnah dan penyebaran berita p4lsu, saya akan ambil tindakan,” katanya.

Sebelum ini, ada laporan mengatakan dua peguam usahawan selebriti, Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman merayu Suruhanjaya Pencegahan R4suah Malaysia (SPRM) supaya melepaskan aset-aset yang telah dibekvkan badan penguat kuasa undang-undang itu sebelum ini.

Menerusi sepucuk surat yang ditujukan kepada Ketua Pengarah SPRM, Datuk Seri Azam Baki, kedua-dua peguam berkenaan, Hasshahari Johari Mawi dan Mohd Tajuddin Abdul Razak memohon agar aset milik Aliff dan isterinya, Nur Shahida Mohd Rashid yang dir4mpas dan dis1ta pada 1 Oktober lepas dilepaskan.

Aliff Syukri telah men4fikan dakw4an beliau terbabit dalam kes pen1puan Mac4u Sc4m.Beliau sebaliknya memberitahu sentiasa berusaha mencari rezeki halal selain membantu mereka yang terjejas ekonomi akibat Cov1d-19.

Selebriti kontr0versi itu meminta orang ramai agar tidak membuat tudvhan melvlu ke atas perniagaan yang did4kwanya diusahakan secara halal.

Kredit: HMETRO/MalaysiaGazette

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Dikatakan Aset2 Dis1ta SPRM , Datin Shahida Mula Bersuara Cerita Apa Yang Terjadi"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*