“Sering pukvl DSV minta wang” Cik B pernah cerita sisi gelap ayahnya sendiri

Kalau sebut sahaja nama usahawan terkenal Dato Seri Vida (DSV) pasti ramai yang tahu DSV ada dua orang anak Cik B dan Kacak yang sering dibawa ke mana sahaja sehingga dikenali oleh warganet.

Salah seorang anak DSV yang lebih mesra dipanggil Cik B pernah membuat pengkongsian di laman Twitter mengenai kisah hidup dia semasa kecil.

CiK B atau nama sebenar Edlynn Zamilleen Muhammad Amin, 14, telah menceritakan kisah hidup dia semasa kecil dan secara tidak langsung membuatkan warganet sebak.

Cik B menceritakan bahawa masa kecil dia pernah di pu-kul dan di d3era oleh pembantu rumahnya. Dia pernah di pvkul dengan menggunakan bulvh.

Namun begitu, dia tidak mengadu akan perbuatan pembantu rumah tersebut kepada ibunya kerana bimbang akan dim4rahi.

Namun, bagai tupai jatuh ke tanah. Kelakuan pembantu rumah tersebut kant0i apabila DSV melihat rakaman cctv dimana dia sedang mem-ukul Cik B. Terkejuut dengan pebuatannya itu, lantas DSV meme-cat pembantu rumah tersebut.

Lebih menyedihkan apabila Cik B ada menceritakan tentang sisi ge-lap ayahnya sendiri. Dia mengatakan bahawa ayahnya sering mem-ukul DSV meminta wang. Jika tidak diberi, Cik B pula yang di ugvt untuk di ptong tangannya.

Tambahnya lagi, ayahnya pernah mengu-gut untuk memb4kar rumah mereka jika tidak di berikan duit.

Rata-rata warganet terharu apabila membawa thread yang ditulis oleh Cik B ini.

Sebelum trag-edi hit4m menimpa DSV apabila dua orang puteranya menin-ggal dunia disebabkan rumah terb4kar. Mayat Eddie Zuhdi Mohd Amin, 11, dan adiknya Edrie Zikrie, 10, ditemui di bilik mandi. Kej4dian berlaku sekitar 7 tahun yang lalu.

Tidak di nyatakan dengan jelas Bapa yang mana sanggup berbuat demikian kepada Cik B dan DSV. Tapi dalam kes terkini melibatkan DSV dan bekas Suami pertama, DSV ada menyebut yang Cik B dan Kacak sendiri takut untuk berjumpa dengan bapa mereka

Usahawan kosmetik, Datuk Seri Dr Hasmiza Othman atau Datuk Seri Vida tidak pernah mengh4lang dua anaknya, Edlynn Zamilleen, 15, atau Cik B dan Muhammad Eric Zaquan,13, atau lebih dikenali sebagai Kacak untuk bertemu bapa mereka.

Vida ketika dihubungi berkata, bagaimanapun Cik B dan Kacak yang tidak mahu berjumpa dengan bapa mereka kerana t4kut.

“Saya tak pernah halang, tapi mereka yang tak mahu berjumpa kerana takut. Buat masa ini, untuk keselamatan Cik B dan Kacak, lebih baiklah tak payah jumpa,” katanya kepada Harian Metro.

Ditanya kenapa Cik B dan Kacak takut berjumpa bapa mereka, Vida enggan mengulas lanjut.

“Saya tak mahu besarkan cerita, lebih baik saya diam saja. Selama ini pun, dia ada menghubungi pembantu peribadi saya meminta wang,” katanya.

Terdahulu, bekas suami Vida iaitu Mohd Amin Yasin, 42, menerusi peguamnya, Mohd Zaki Zainal Abidin dan Nik Mohamad Amin Nik Abdullah memfailkan tuntutan hadhanah (hak lawatan, bermesra dan bermalam) dengan dua anak, Cik B dan Kacak di Mahkamah Syariah Kota Bharu, Kelantan, hari ini.

Vida berkata, dia hanya mengetahui tuntutan bekas suaminya itu menerusi media, hari ini.

Mengulas mengenai sebutan semula kes yang ditetapkan mahkamah pada 25 November ini, Vida berkata, dia perlu berbincang dengan peguamnya dulu.

Mohd Amin mendakwa kali terakhir dia bertemu dua anaknya itu pada Mei 2018 di ibu pejabat Vida Beauty Sdn Bhd di Ipoh, Perak dan perjumpaan itu hanya 15 minit sahaja.

Katanya, dia amat merindui dua anaknya itu dan hanya mengetahui perkembangan terkini mereka melalui media sosial dan televisyen.

Mohd Amin berkahwin dengan Vida pada 2000 dan mereka dikurniakan empat anak iaitu Muhammad Eddie Zuhdie, Muhammad Edrie Zikrie, Edlynn Zamilleen dan Muhammad Eric Zaquan.

Namun, dua daripada anak mereka men-inggal dunia pada 2013. Mohd Amin dan Vida bercerai pada 2008 selepas lapan tahun mendirikan rumah tangga.

Diharapkan Cik B bila sudah besar akan menjadi sekuat ibunya DSV. Berikut sedikit info mengenai Cik B

Nur Edlynn Zamilleen Muhammad Amin atau nama popularnya, Cik B merupakan anak kepada pengasas produk kosmetik, Datuk Seri Dr. Hasmiza Othman atau lebih dikenali sebagai Datuk Seri Vida (DSV).

Beliau menempa populariti kerana sering menghasilkan video-video kreatif hingga mengumpul peminat yang tersendiri di laman sosial Instagram miliknya, @cikb_havoc66.

Biodata

1. Nama sebenarnya, Nur Edlynn Zamilleen bin Muhammad Amin.

2. Lebih mesra disapa dengan nama panggilannya, Cik B.

3. Lahir pada 19 Mei 2005. Kini berumur 15 tahun (2020).

4. Anak kepada pasangan Muhammad Amin (bapa) dan Datuk Seri Dr. Hasmiza Othman atau Datuk Seri Vida (ibu).

5. Menggunakan media sosial Instagram atas nama @cikb_havoc66 yang sehingga kini sudah mencatatkan lebih 470,000 pengikut.

Fakta Menarik

Diminati ramai kerana perwatakan dan gaya hidupnya yang ‘sempoi’.

Menyifatkan dirinya sebagai seorang yang peramah.

Suka mendengar muzik, menyanyi rap dan membuat magik.

Meminati bidang kreatif.

Penyokong kelab bola sepak, Real Madrid.

Gemar melayan para peminat di laman sosial.

Tidak gemar bersolek walaupun sering dipaksa ibu!

Menggalas peranan sebagai CEO seawal usia 14 tahun.

Sumber:

Lobak Merah, Cikb Havoc

kredit: Samson Sohorr

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : http://transformasi.pw/2020/11/06/napa-awk-bt-diaa/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Sering pukvl DSV minta wang” Cik B pernah cerita sisi gelap ayahnya sendiri"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*