‘Saya tak mahu mervntuhkan agama saya’ – Awie

‘Muzikal Lawak Superstar 2’ (MLS2) merupakan program realiti muzikal komedi yang kini kembali untuk musim kedua! Program yang s4rat dengan gelak tawa itu telah berlangsung semalam di  Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya. Seramai 14 kumpulan telah tampil melakukan persembahan dan kesemua mereka dinilai oleh Dato’ Awie, Fazura dan Zul Ariffin selaku juri tetap.

Meskipun semalam merupakan episod pertama, Dato’ Awie dan Fazura dipercayai telah memberikan komen ‘deep’ buat dua kumpulan yang bertanding iaitu kumpulan ‘Zuzuzu’ dan ‘Stamp’ kerana did4kwa memperma1nkan 1su sens1tif seperti agama dan bentuk badan.

Jangan kita sebut nama seseorang yang boleh mendatangkan 1su sens1tif. Sebab tadi ada sebut nama individu tersebut. Ingat, dia masih ada keluarga. Isu agama dan ustaz pun saya nak tegur, kita seorang Islam jangan kita kutvk h1na agama dan ustaz yang bermodalkan Islam. Jangan kutvk atas pentas. Cari isu yang lebih baik dan elok untuk pentas supaya orang luar menikmatinya. Tegvran saya ini ikhlas dari saya dan bukannya untuk mervntuhkan anda tetapi saya tidak mahu meruntuhkan agama saya.

Sebaik sahaja kumpulan ‘Zuzuzu’ selesai membuat persembahan semalam dengan tema 14 buah negeri, Dato Awie memberikan komen bahawa kumpulan tersebut tidak perlu menyebut nama individu yang dipercayai seorang ‘ustaz’ ketika membuat lawak. Tambahnya, isu agama juga tidak perlu dipermainkan sebagai seorang yang beragama Islam. Ini kerana, banyak lagi idea yang menarik dan boleh disajikan buat penonton di rumah agar mereka menikmatinya.

Sementara itu, Fazura pula dipercayai memberi tegvran buat kumpulan ‘Stamp’ yang menggunakan rupa bentuk badan seseorang. Menurut Fazura, perkataan ‘j4nda’ itu kurang manis digunakan ketika kumpulan tersebut melakukan persembahan.

Alhamdulillah masih diberi peluang untuk beraksi lagi minggu depan di MLS2. Setiap teguran, k0men dan krit1kan kami ambil dengan fikiran yang positif. Niat kami ingin melawak sambil memberi peringatan pada semua untuk berhati-hati dengan situasi sekarang iaitu ramai yang mengambil kesempatan dalam kesempitan orang. Tak ada niat untuk menghukum siapa-siapa dalam sketch kami. Andainya ada salah silap harap dimaafkan. Kami pun meminta maaf sekiranya ada hati yang tergur1s dengan kami. Yang menonton tadi dan memberi sokongan, terima kasih diucapkan pada semua.

Di Instagram, Zahid yang merupakan salah seorang ahli kumpulan ‘Zuzuzu’ meminta maaf kepada semua pihak sekiranya lawak mereka telah mengguriskan hati mana-mana individu. Jelasnya, mereka mengambil semua teguran, komen dan kritikan itu dengan fikiran yang positif. Zahid juga memberitahu niat mereka adalah untuk memberi peringatan buat semua agar perlu berhati-hati dengan orang yang suka mengambil kesempatan dalam hidup.

Penampilan Cikb dalam kumpulan ‘ABC’ semalam ternyata mencuit hati para penonton dan juri. Rata-rata netizen memberikan pujian buat CikB kerana pandai berjenaka. Di samping itu, kumpulan ‘ABC’ merupakan satu-satunya kumpulan yang mendapat lima bintang dari juri tetap semalam.

Sumber: Astro Gempak & Zahid

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: ohbulan

Apa komen anda?

Be the first to comment on "‘Saya tak mahu mervntuhkan agama saya’ – Awie"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*