Baru Je S4mun Motosikal, Lelaki Ini Tiba2 Pecut Motosikal Dis4mun Dan Pergi ke Balai Polis. Ini Puncanya

” Dia ni memang bagus tak nak menyusahkan polis langsung.. harap peny4mun lain pun dpt mencontohi beliau terus ke balai je,”

Demikian komen segelintir warganet susulan seorang lelaki yang baru sahaja meny4mun sebuah motosikal tiba-tiba melarikan diri ke balai polis.

Bagaimapun tind4kan lelaki terbabit memb0ngkar kegiatan sebenar yang dilakukannya sebelum itu lantas dia terus dit4han polis.

Difahamkan suspk terpaksa memecut motosikal yang dis4munnya ke Balai Polis Tawau untuk menyelamatkan diri gara-gara dikejar orang awam selepas meny4mun mngsa menggunakan parang panjang.

Ketua Polis Daerah Tawau, Asisten Komisioner Peter Umbuas berkata, suspk berusia 27 tahun itu ditahan polis pada jam 8.10 pagi iaitu 20 minit selepas meny4mun motosikal jenis Modenas GT milik seorang lelaki di Jalan Tawau Lama.

” Mngsa meminta bantuan orang awam yang berada di kawasan kejadian untuk mengejar suspk.

” Namun suspk yang menunggang motosikal s4mun itu melarikan diri sehingga ke dalam kawasan Balai Polis Tawau dan dit4han bersama snjata taj4m berukuran 68 sentimeter,” katanya dalam kenyataan di sini pada Jumaat.

Sebelum itu, Peter berkata, suspk turut meny4mun menggunakan par4ng sama terhadap seorang lelaki yang memandu kenderaan jenis Nissan Frontier di Jalan Tanjung Batu Darat pada jam 7 pagi.

” Suspk kemudian melarikan kenderaan mngsa menuju ke Kawasan Jalan Tawau Lama, namun tiba di Bulatan Jalan Tawau Lama, kenderaan yang dis4munnya itu kehabisan minyak dan suspk meninggalkan kenderaan berkenaan di tepi jalan,” katanya.

Peter berkata, permohonan rem4n suspk akan dikemukakan pada Sabtu mengikut Sksyen 117 Knun Prosedur Jnyah di Mhkamah Majistret Tawau untuk si1asatan lanjut.

S1asatan awal mendapati, modus 0perandi yang digunakan suspk bagi kedua-dua kes adalah sama iaitu suspk menggunakan parang panjang dan menahan motosikal serta kereta mngsa.

Suspk kemudian mengarahkan mngsa turun dari kenderaan masing-masing sebelum dilarikan,” katanya lagi.

Katanya, berdasarkan semakan rekod lampau suspk, dia didapati pernah ditahan empat kali sejak 2014 sehingga tahun lalu melibatkan kesalahan penyalahgunaan dad4h.

Reaksi warganet

Sementara itu menerusi ruangan komen, ramai yang menganggap kejadian itu sebagai lucu.

Malah ada yang menasihati peny4mun lain agar mencontohi lelaki terbabit yang memudahkan kerja pihak polis apabila terus menyerah diri ke balai polis.

” Lepas s4mun serah diri kpd polis. elak drpd tindakn sendiri org awam memukvl sehingga m4ti. bg mngsa s4mun mudah urusan polis.” tulis Sam

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : http://limauais.pw/2020/12/26/pecut-motosikal-ke-balai-polis/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Baru Je S4mun Motosikal, Lelaki Ini Tiba2 Pecut Motosikal Dis4mun Dan Pergi ke Balai Polis. Ini Puncanya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*