Jn4zah Pembantu Rumah Syafiq Ahmad Selamat Tiba Di Jakarta, Disambut Dalam Suasana PiIu.

JAKARTA: Jn4zah pembantu rumah warga Ind0nesia, Tltik Sukamti yang mavt dalam satu kemaIangan jalan raya trag1s membabitkan penyer4ng Har1mau Malaya, Muhammad Syafiq Ahmad dan ahli keluarganya, selamat tiba di Jakarta.

Lapor K0mpas.com, ketibaan jn4zah di rumah Tltik yang terletak di Kampung Nambuhan, Wilayah Grobogan, Jawa Tengah disambut dengan tngisan ahli keluarga.

“MakIumat yang kami terima adalah kereta itu terb4bas dan meIanggar pembahagi jalan,” kata kakak Tltik, Masrukin.

Pada 6 Disember lalu, Syafiq, 25, yang memandu kenderaan pelbagai guna (MPV) jenis Toyota Vellfire dalam perjalanan membawa isterinya, Nur Amalina Nur Ain, 25, yang sedang berp4ntang ke kampung mentuanya di Pendang, Kedah terbabit dalam kemaIangan jalan raya.

Kenderaan Syafiq terb4bas dan meI4nggar pembahagi jalan di Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) Sungai Bakap, Pulau Pinang sehingga meragvt ny4wa ibu mertuanya, anaknya yang baru berusia dua bulan dan T1tik, sementara isteri ceder4 p4rah dan beliau dan anak sulungnya hanya ceder4 ringan.

 

Masrukin mendkwa, ketika kejadian, jn4zah Tltik ditemukan dalam keadaan memeIuk erat bay1 majikannya.

“Ketika itu, T1tik sedang memeIuk dan memegang erat bay1 Syafiq yang juga mavt dalam kemaIangan itu. Mereka duduk di belakang kenderaan itu,” katanya.

Dalam pada itu, Masrukin mengakui kemat1an adiknya meninggaIkan kesan yang sangat mendalam ke atas mereka sekeluarga.

Katanya, ini kerana Tltik yang bekerja sebagai pembantu rumah selama 11 tahun merupakan pencari nafkah tunggaI keluarganya sejak dia bercera1 dengan suaminya.

“Demi menyara keluarganya, Tltik bekerja sebagai pekerja bawahan di Singapura selama lima tahun dan kemudian berplndah ke Malaysia menjadi pembantu rumah selama enam tahun.

“Tltik merupakan seorang ibu yang amat menyayangi anak-anaknya, setiap bulan dia menghantar wang dan kerap menghubungi keluarganya. Ksian kedua-dua anaknya, ditinggaIkan pada usia yang muda,” katanya.

Masrukin berkata, Tltik juga pernah memaklumkan mahu pulang ke Ind0nesia pada April depan bagi perkahwinan anaknya.

Sumber: utusan

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : https://dbongkar.com/2020/12/27/pembantu-rumah-syafiiq/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Jn4zah Pembantu Rumah Syafiq Ahmad Selamat Tiba Di Jakarta, Disambut Dalam Suasana PiIu."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*